GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE EĞİTİM/4370048
Dersin Adı: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE EĞİTİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ahmet ÇİFTCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/iletişim fakultesi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aciftci@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eğitim ve öğretim kavramlarını öğrenme;
Kitle iletişim araçlarının eğitim-öğretim işlevini bilme
Kitle iletişim araçlarını farklı alanlarda eğitim-öğretim amacıyla kullanabilme
Uzaktan Eğitim kavramının yararlarını kavrama
Her yönünü ve husussunu dikkate alarak eğitim-öğretim materyali hazırlamayı öğrenme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Ayrıca uygulama yaptırılmakta ve yerinde inceleme yaptırılmaktadır
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önşart ya da eş şartı bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Kitle İletişim Hukuku
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  'Eğitim' ve 'öğretim' kavramları,; Eğitim ve öğretim tür, model ve seviyeleri
2. Hafta  Örgün eğitim ve Uzaktan eğitim
3. Hafta  Eğitim ve öğretimin genel ve özel amaçları
4. Hafta  Kitle iletişim araçlarının işlevleri
5. Hafta  Türk Millî Eğitim Sisteminin yapısı
6. Hafta  Uzaktan eğitimin yarar ve sakıncaları
7. Hafta  Yazılı basının eğitim-öğretim amaçlı kullanılması
8. Hafta  Radyonun eğitim-öğretim amaçlı kullanılması
9. Hafta  Televizyonun eğitim-öğretim amaçlı kullanılması
10. Hafta  Sinema filmlerinin ve videonun eğitim-öğretim amaçlı kullanılması
11. Hafta  İnternetin eğitim-öğretim amaçlı kullanılması
12. Hafta  Kitle iletişim araçlarında örnek eğitim programları yapımı
13. Hafta  Kitle iletişim araçlarında örnek eğitim programları yapımı
14. Hafta  Kitle iletişim araçlarında örnek eğitim programları yapımı; TRT Kurumuna ve MEB'na gezi ve gözlem
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Çiftci, Ahmet: Türk Eğitim Hukuku, 2. baskı, Ankara-1995; 2- Kaya, Zeki: Uzaktan Eğitim, PEGERM A Yayıncılık, Ankara-1982; 3- Aziz, Aysel: Radyo ve Televizyonla Eğitim, EFAM yayını, Ankara-1982; 4- Cankaya, Özden: Dünden Bugüne Radyo-Televizyon, Beta Yayınevi, İstanbul-1987.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
10
120
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, radyo televizyon ve sinema alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Radyo Televizyon ve Sinema alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri radyo televizyon ve sinema alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, radyo televizyon ve sinema alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Radyo Televizyon ve Sinema alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X