GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SÖZLÜ TARİH, KÜLTÜR VE İLETİŞİM/4370049
Dersin Adı: SÖZLÜ TARİH, KÜLTÜR VE İLETİŞİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.serdarozturk.net
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  iletisim2008@gmail.com, serdarozturk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler bir sözlü tarih projesi eşliğinde, sözlü tarihin iletişim ve kültürel çalışmalara olan katkısını anlar.
Öğrenciler, sözlü tarihin iletişim çalışmalarında nasıl kullanılacağını öğrenir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sözlü Tarih Nedir?
2. Hafta  Sözlü Tarihin Dünyadaki Gelişimi
3. Hafta  Sözlü Tarihin Türkiye’deki Gelişimi
4. Hafta  Sözlü Tarih İletişim İlişkisi
5. Hafta  Sözlü Tarihin İletişim Araştırmalarında Kullanımı
6. Hafta  Sözlü Tarih Nasıl Yapılır?
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Bir Sözlü Tarih Projesi Üretmek
9. Hafta  Projelerin Tartışılması
10. Hafta  Örnek Projelerin Sunumu
11. Hafta  Projelerin Sunumu
12. Hafta  Projelerdeki Hatalar ve Eksiklikler Üzerine Tartışma
13. Hafta  Projelerdeki Hatalar Üzerine Tartışma
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Assmann, Jan (1999) Kültürel Bellek, Ayrıntı, İstanbul. Burke, Peter (2005) Kültür Tarihi, Çev. Mete Tunçay, Bilgi, İstanbul. Connerton, Paul (199
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Sözlü tarih projesi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
6
84
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
6
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
6
18
 Diğer
3
6
18
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, radyo televizyon ve sinema alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Radyo Televizyon ve Sinema alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri radyo televizyon ve sinema alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, radyo televizyon ve sinema alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Radyo Televizyon ve Sinema alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X