GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİLM KURAMLARINDA YENİ YAKLAŞIMLAR/4370003
Dersin Adı: FİLM KURAMLARINDA YENİ YAKLAŞIMLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Seçil Büker
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  secil_b@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ders film kuramındaki yeni yönelimleri, klasik ve 1960 ve 1970’lerin günümüze oldukça yakın olan yapısalcı ve yapısalcı sonrası kuramlardan sonraki ta
Film kuramındaki yeni yönelimler üzerine öğrencileri bilgilendirmek
Öğrencilerin bakış acıları genişler ve filmsel metinleri anlayabilir ve yorumlayabilir duruma gelirler.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Film kuramı tanımı ve neden kurama gereksinim duyarız?
2. Hafta  Kuram üzerine tartışmalar ve yaklaşımlar
3. Hafta  Yapısalcılık ve film anlatı çözümlemeleri
4. Hafta  Eleştirel bir yaklaşımla yapısalcılık sonrası
5. Hafta  Küresel Çağda Sinema
6. Hafta  Post dönemde seyirci
7. Hafta  Türü yeniden düşünmek
8. Hafta  Yıldız olgusunu yeniden düşünmek
9. Hafta  Ağ anlatılar
10. Hafta  Zihin-Oyun filmleri
11. Hafta  Öğrenci sunumları
12. Hafta  Öğrenci sunumları
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  Öğrenci sunumları
16. Hafta  Öğrenci sunumları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Collins, J. ed. Film Theory Goes to the Movies. New york: routledge, 1993. Gledhill, C ed. Reinventing Film Studies. London: Arnold,2000. Mulvey, L. Visual and Other Pleasures.London: Macmillan, 1989. Studlar, G. On the Realm of Pleasure. New york: Columbia University Press, 1988
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Film gösterimi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
5
70
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
7
98
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, radyo televizyon ve sinema alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Radyo Televizyon ve Sinema alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri radyo televizyon ve sinema alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, radyo televizyon ve sinema alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Radyo Televizyon ve Sinema alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X