GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜRESELLEŞME VE İLETİŞİM/4370001
Dersin Adı: KÜRESELLEŞME VE İLETİŞİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. B. Zakir AVŞAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/zavsar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  zavsar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Küreselleşme sürecinin ana parametrelerini ve perspektiflerini kavrayacaklar
Küreselleşmiş dünyada medyanın dönüşümlerini ekonomik, kültürel, toplumsal ve politik süreçlerle ilişkilendirebilecekler
Küresel medya akımlarının ve karşı akımlarının farklı çeşitlerini analiz edebilecekler






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Sunuş, konferans, tartışma yöntemi.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Küreselleşme: Tarihsel Gelişim Süreci
2. Hafta  Küreselleşme: Küreselleşme/Yerelleşme
3. Hafta  Küreselleşme ve Medya: Yeni Dönemin Dinamikleri
4. Hafta  Ulus ve Medya
5. Hafta  Küreselleşme, kültür ve kimlik
6. Hafta  Küreselleşme, kültür ve kimlik
7. Hafta  Küreselleşme, kültür ve medya
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Küresel medya endüstrileri
10. Hafta  Küresel medya endüstrileri
11. Hafta  Göç, hareketlilik ve medya
12. Hafta  Küresel iletişim ağları
13. Hafta  Küresel iletişim ağları
14. Hafta  Sosyal medya
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Roland Robertson (1999). Küreselleşme, Toplum Kuramı ve Küresel Kültür. Bilim ve Sanat Yayınları: Ankara. Morley, David ve Robins, Kevin (1997). Kimlik Mekanları. Ayrıntı: İstanbul. Mattelard, Armand (2001). İletişimin Dünyasallaşması. İletişim: İstanbul. Tomlinson, John (2004). Küreselleşme ve Kültür. Ayrıntı: İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sunuş, konferans, tartışma yöntemi.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Zorunlu staj yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
14
3
42
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, radyo televizyon ve sinema alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Radyo Televizyon ve Sinema alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri radyo televizyon ve sinema alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, radyo televizyon ve sinema alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Radyo Televizyon ve Sinema alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X