GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALKLA İLİŞKİLER VE DEMOKRASİNİN MEDYA ÜZERİNDEN DOLAYIMI: ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR/5360075
Dersin Adı: HALKLA İLİŞKİLER VE DEMOKRASİNİN MEDYA ÜZERİNDEN DOLAYIMI: ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Esra İlkay İşler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.ilet.gazi.edu.tr/index.php?esra_ilkay_isler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esra.isler@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersin sonunda öğrenci halkla ilişkiler ve demokrasi ilişkisini kurar.
Eleştirel yaklaşımlara dair analiz yeteneğini geliştirir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Demokrasi
2. Hafta  Geleneksel Demokrasi Teorisi: Aristoteles ve Siyaset
3. Hafta  Çoğulcu Demokrasinin Tutarsızlıkları : Dalh, Linz vd.
4. Hafta  Demokrasi Ekseninde Eleştirel Yaklaşımlar
5. Hafta  Demokrasi ve Yurttaşlık: Katılım ve Kamu Yararı
6. Hafta  Matbaanın icadı: “Demokrasiye” giriş ve Halk
7. Hafta  Eleştirel Medya Kuramları Ekseninde Demokrasi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Demokrasinin Engelleri: Tekel, Kartel, Yoğunlaşma, Deregülasyon
10. Hafta  Medya Sahipliği ve Demokrasi: iktidar, kontrol, sansür
11. Hafta  Demokrasi ve Bilgi/Enformasyon: KİA ile bilginin sunumu, dağılımı ve kullanımı
12. Hafta  Medyada Demokrasi Yanılsamaları
13. Hafta  Dijital Medya ve Demokrasi
14. Hafta  Sosyal Medya ve Katılımcı Demokrasi
15. Hafta  Tarihsel ve güncel örneklerle medya ve demokrasi paradoksu/çatışkısı Türkiye’den medya ve demokrasi paradoksu/çatışkısı örnekleri
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ARENDT, Hannah “ Özgürlük Nedir?” Geçmişle Gelecek Arasında, İstanbul, İletişim, 2012, (4. Baskı), s. 195-233. TILLY, Charles, Demokrasi, Ankara: Phoenix, (2. Baskı), 2014, (s. 13-50) DAHL, Robert, Demokrasi Üzerine, Ankara: Phoenix, 2015 (3. Baskı) (s. 15-34; 45-72) USLU, Ateş, “Demokrasi”, Siyaset Bilimi (Der.G. Atılgan,A. Aytekin) içinde, İstanbul: Yordam Kitap, 2014. (s. 137-151) DIZEREGA, Gus, Persuasion, Power and Polity: a theory of democratic self-organization. New Jersey, Hampton Press, 2000. (sf: 13-50) SCHMITTER, Phlippe -Terry L. Karl, “What democracy is.. and is not”, Journal of Democracy, 2/3 (Summer 1991) DAHL, Robert, Demokrasi Üzerine, Ankara: Phoenix, 2015 (3. Baskı), (s. 73-93; 117-134 ) LINZ, Juan J. , The Breakdown of Democratic Regimes: Crisis, Breakdown and Reequilibration. An Introduction DIZEREGA, Gus, Persuasion, Power and Polity: a theory of democratic self-organization. New Jersey, Hampton Press, 2000. (sf: 133-1
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
3
0
 Sunu hazırlama
8
3
24
 Sunum
8
3
24
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
14
3
42
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X