GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSAL KİMLİK VE ÜLKE İMAJI/4360068
Dersin Adı: ULUSAL KİMLİK VE ÜLKE İMAJI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Sibel Serpil Aydos
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/serpiloz/academic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  serpiloz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uluslararası iletişim alanında beceriler geliştirme,
Ulusal kimlik, imaj, ülke imajı, ülke markalama (nation branding) kavramlarına hakim olma,
Bu kavramları güncel uluslararası iletişim stratejileri bağlamında yorumlayabilme.
Ülke İmajı ve tanıtımı ile ilgili projeler geliştirebilmek.
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Modernite Ulusallık ve Kimlik
2. Hafta  Milliyetçilik ideolojisi
3. Hafta  Ulusal Kimlik ve Ulusal Kültür
4. Hafta  Ulusal Kimliğin İnşasında Kitle İletişim Araçları
5. Hafta  Türk Ulusal Kimliği ve Unsurları
6. Hafta  Türk Ulusal Kimliği ve Unsurları
7. Hafta  İmaj ve Ülke İmajı Ülke Markalama (Nation Branding)
8. Hafta  Ulusal Kimliğin Menşe Ülke İmajına Etkisi
9. Hafta  Ülke Tanıtımında Uluslararası İletişim Stratejileri
10. Hafta  Kamu Diplomasisi
11. Hafta  Kültürel Diplomasi
12. Hafta  "Ülke Markalama" Kavramı.
13. Hafta  Çeşitli ülkelerin Kimlik, İmaj ve Tanıtım Faaliyetlerine dair sunumlar.
14. Hafta  Çeşitli ülkelerin Kimlik, İmaj ve Tanıtım Faaliyetlerine dair sunumlar.
15. Hafta  Çeşitli ülkelerin Kimlik, İmaj ve Tanıtım Faaliyetlerine dair sunumlar.
16. Hafta  Çeşitli ülkelerin Kimlik, İmaj ve Tanıtım Faaliyetlerine dair sunumlar.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bhabha. K. Homi (1990) “Dissemination: Time, Narartive and the Margins of the Modern Nation” in Nation and Narration, ed. Homi K. Bhabha, Londra, Routledge, s. 291-322. Calhoun, Craig (2007) Milliyetçilik. Çev. Bilgen Sütçüoğlu. İstanbul, Bilgi Üniversitesi Yayınları. Gellner, Ernest (1992) Uluslar ve Ulusçuluk. Çev. Ersanlı Behar ve G. Özdoğan. İstanbul, İnsan Yayınları. Nalçaoğlu, Halil (2001) “Ulus İnşasının İkonolojisi” Göstergebilim Tartışmaları. İstanbul, Multılıngual. Renan, Ernest (1990) “What is a Nation?” in Nation and Narration, ed. Homi K. Bhabha, London, Routledge. Ricci Giovanni(2005) Türk Saplantısı: Yeniçağ Avrupa’sında Korku Nefret ve Sevgi.Çev. Kemal Atakay. İstanbul, Kitap Yayınevi. Servantie, Alain (2005)”Batılıların Gözünde Türk İmgesinin Geçirdiği Evrimler “Dünyada Türk İmgesi” Bahçeşehir Üniversitesi I. Tarih Sempozyumu Bildirileri. İstanbul, Kitap Yayınevi. Smith, Anthony.D (1994) Milli Ki
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
80
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
20
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
2
8
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
10
2
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X