GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYA VE BEDEN İMAJI/5360073
Dersin Adı: MEDYA VE BEDEN İMAJI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Gülsüm Gülnaz Gültekin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gulsumg
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   gulsumg@gazi.edu.tr, gulsumgulnaz@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Beden, beden imajı ve ilgili kavramları tanımlar.
Kişisel beden imajının oluşum süreçlerini açıklar.
Medyanın bedenlerimize yönelik algımızı nasıl etkilediğini anlar.
Toplumsal cinsiyet rollerinin düzenlenmesi bağlamında erkek ve kadın bedeni üzerinde medya etkilerini araştırır.
Küresel tüketim kültürünün gelişmesinde moda, diyet, estetik, kozmetik vb. güzellik endüstrileriyle medya endüstrileri arasındaki bağı değerlendirir.
Kişilerin kendilerine ilişkin olumlu ve olumsuz beden imajının yaşamın diğer alanlarına etkilerini sorgular.
Beden imajına ilişkin kişisel algıların ekonomik ve toplumsal sonuçlarını değerlendirir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma. Genel giriş. Beden, beden imajı ve ilgili kavramlar. Tarihsel süreçte beden algısı.
2. Hafta  Kişinin bedeni ile etkileşimi. Kişisel beden algısının oluşumuna ilişkin kuramsal çerçeve. Beden imajına yönelik bilgi kaynakları.
3. Hafta  Kültür ve beden imajı. Beden sosyolojisi. Medyadaki dönüşüm ile beden imajına ilişkin değer yargılarının değişimi arasındaki ilişki.
4. Hafta  Benlik ve benlik saygısının oluşmasında beden algısının rolü. Benliğin, bir iletişim kanalı olarak beden aracılığıyla sunumu.
5. Hafta  Beden imajının inşa süreci ve bileşenleri
6. Hafta  Medyanın insanların güzellik algılamasındaki rolü. Medyada idealize edilmiş beden güzelliği: Kadın ve erkek bedeni
7. Hafta  Vize sınavı
8. Hafta  Toplumsal cinsiyet rollerinin düzenlenmesi bağlamında erkek ve kadın bedeni üzerinde medya etkileri
9. Hafta  Küresel tüketim kültürünün gelişmesinde moda, diyet, estetik, kozmetik vb. güzellik endüstrileriyle medya endüstrileri arasındaki ilişki.
10. Hafta  Tüketim nesnesi olarak beden.
11. Hafta  Beden imajına yönelik farklı algıların kişisel ve toplumsal düzeyde yaşamın farklı alanlarına etkileri
12. Hafta  Medya, beden imajı ve sağlık (Çocuklar, ergenler ve yetişkinlere yönelik etkiler)
13. Hafta  Medya, beden imajı ve aile Medya, beden imajı ve iş yaşamı
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  Öğrenci sunumları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Bedenin Tarihi 3 - Bakıştaki Değişim: 20. Yüzyıl, Hazırlayan: A. Corbin / G.Vigarello / J.J. Courtine, Çeviren: Saadet Özen, ISBN: 978-975-08-2615-3, Yapı Kredi Yayınları, 2013 - The ministry of thin : how the pursuit of perfection got out of control / Emma Woolf, Berkeley, California : Soft Skull Press, 2014
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma, Örnek-olay incelemesi
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
4
52
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
4
52
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
13
1
13
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X