GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖZETİM, KAMUSAL ALAN VE İNTERNET/5360072
Dersin Adı: GÖZETİM, KAMUSAL ALAN VE İNTERNET
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Gülcan IŞIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gulcanisik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gulcanisik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İletişim çalışmalarında önemli bir yer tutan Gözetim, Kamusal Alan ve İnternet konusunu ana noktalarıyla öğrenir ve yorumlar.
Ders sonunda öğrencilerin Gözetim, Kamusal Alan ve İnternet konularına yönelik bir bakış açısı kazanması beklenir.
Öğrenci ilgili ders ile kendini Gözetim, Kamusal Alan ve İnternet tartışmalarına hazırlar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Gözetim ve Yeni İletişim Teknolojileri
2. Hafta  Gözetim ve Gözetim Toplumu Olguları
3. Hafta  Gözetim Toplumunun Yükselişi
4. Hafta  Bir Gözetim Aracı Olarak İnternet
5. Hafta  Küreselleşme ve Dijital Gözetim
6. Hafta  Medya Çağında Gözetim ve Kamusal Alan
7. Hafta  Gözetim ve Bir Kamusal Alan Olarak İnternet
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Kamusal Alan Kavramı ve Önemi
10. Hafta  Kamusal Alanın Oluşumu ve Dönüşümü
11. Hafta  Gözetim, Kamusal Alan ve İnternet Arasındaki İlişki
12. Hafta  Bir Kamusal Alan Olarak İnternet
13. Hafta  Gözetim, Kamusal Alan ve İnternet Okumaları
14. Hafta  Gözetim, Kamusal Alan ve İnternet Okumaları
15. Hafta  Gözetim, Kamusal Alan ve İnternet Okumaları
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kamusal Alan, Meral Özbek, Hil Yayınları (2004); Kamusal Alan, Eric Dacheux, Ayrıntı Yayınları (2012); Gözetim Çalışmaları, David Lyon (2013); İnternette Gösteri ve Gözetim, Mukadder Çakır, Ütopya Yayınevi (2015).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru & Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
4
64
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
4
64
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
16
1
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X