GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YENİ İLETİŞ. POLİT. VE HALKLA İLİŞKİLER/4360044
Dersin Adı: YENİ İLETİŞ. POLİT. VE HALKLA İLİŞKİLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ayhan BİBER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/abiber
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  abiber@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yeni iletişim politikalarına ilişkin genel bilgileri edinir.
İletişim alanındaki teknolojik gelişmelerin alana etkilerini anlar ve analiz eder.
İletişim teknolojilerinde yaşanan değişimlerin halkla ilişkilere etkilerini öğrenir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanıtımı
2. Hafta  Yeni İletişim Politikalarının Tanımı ve Çerçevesi
3. Hafta  İletişim Politikalarında Temel Yaklaşımlar
4. Hafta  İletişim Araştırmalarında Yeni İletişim Politikalarının Yeri
5. Hafta  Yeni İletişim Politikalarında Dönüşüm Süreci
6. Hafta  Küreselleşme ve Yeni Medya Ortamları
7. Hafta  Yeni Medya Düzeni ve Halkla İlişkiler
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Yeni Medya Ortamları ve Halkla İlişkiler
10. Hafta  Yeni İletişim Politikaları ve Demokrasi
11. Hafta  Egemen Medya ve Halkla İlişkiler İlişkisi
12. Hafta  Küresel Medya Endüstrisi
13. Hafta  Halkla İlişkiler Açısından Yeni İletişim Politikalarının Önemi
14. Hafta  Yeni Medya ve Halkla İlişkiler
15. Hafta  Genel Tartışma
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Haluk Geray, İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ütopya, 2003 Sevda Alankuş, Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, Bia, 2008
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X