GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE TAN./4360043
Dersin Adı: KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE TAN.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Muharrem ÇETİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cetinm@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ders sonunda öğrenci küreselleşme kavramını tanımlayabilecektir.
Küreselleşme ekseninde yürütülen kuramsal tartışmaları analiz edebilecektir.
Küreselleşme sürecini değerlendirebilecektir.
Küreselleşmenin aktörlerini inceleyebilecek ve yorumlayabilecektir.
Küreselleşme ve kültür, küreselleşme ve iletişim ile küreselleşme ve ekonomik örgütlenmeler arasındaki bağlantıyı kurabilecektir.
Küresel ekonomik yapılar ile çok uluslu örgütlerin arasındaki ilişkiyi analiz edebilecektir.
İletişim, halkla ilişkiler ve küreselleşme arasındaki bağlantıyı kurabilecektir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Küreselleşme nedir? Küreselleşme kavramı ve tanımı
2. Hafta  Küreselleşmenin Tarihsel Gelişimi
3. Hafta  Küreselleşmenin Aktörleri
4. Hafta  Küreselleşme ve Ulus Devlet Tartışmaları
5. Hafta  Küreselleşme ve Ulus Devlet Tartışmaları
6. Hafta  Küreselleşme ve Kültür
7. Hafta  Küreselleşme ve Ekonomik Yapı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Küreselleşme ve İletişim
10. Hafta  Küreselleşme ve İletişim
11. Hafta  Küreselleşme Aracı Olarak Uluslararası Haber Ajansları
12. Hafta  Küreselleşme ve Örgütlerin Durumu
13. Hafta  Küresel Örgütler ve Halkla İlişkiler
14. Hafta  Örgütlerin Yapılanması ve Halkla İlişkiler
15. Hafta  Örgütlerin Yapılanması ve Halkla İlişkiler
16. Hafta  Sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Küreselleşme ve Türkiye, Harun Gümrükçü İnsanlığa Dayatılan Küreselleşme, Mehmet Dikici
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Zorunlu staj yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
13
2
26
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X