GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TOPLUMSAL SINIFLAR VE İLETİŞİM I/4360064
Dersin Adı: TOPLUMSAL SINIFLAR VE İLETİŞİM I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜrkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Yüksel AKKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Toplumsal sınıfları anlamak, toplumsal sınıflar arasındaki çıkar çatışmasında iletişim araçları ve yöntemlerinin etkisini anlamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel kavramlar 1
2. Hafta  Temel kavramlar 2
3. Hafta  Temel kavramlar 3
4. Hafta  Kuramlar 1
5. Hafta  Kuramlar 2
6. Hafta  Kuramlar 3
7. Hafta  Söylemler 1
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Söylemler 2
10. Hafta  Söylemler 3
11. Hafta  Genel değerlendirme
12. Hafta  Konu ile ilgili bir film gösterimi ve tartışma
13. Hafta  Konu ile ilgili okunmuş bir roman ve tartışma
14. Hafta  Devlet ve sınıflar 1
15. Hafta  Devlet ve sınıflar 2
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Sencer, M.(1974) Sosyal Sınıflar, Gözlem Yayınları. Dworkin, D. (2002), Sınıf Mücadeleleri, İletişim Yayınları. Süalp, M. N., Güneş, A., Süalp, Z. A., (2011), Sınıf İlişkileri, Bağlam yayınları. Buğra, A. (1995), Devlet ve İşadamları, İletişim Yayınları. Güzel, M. Ş. (1980), Grev, Bilimsel yayıncılık. Durak, Y. (2011), Emeğin Tevekkülü, İletişim Yayınları. Fişek, K. (1969), Devlete karşı Grevlerin Kritik Tahlili, AÜSBF Yayını. Coşkun, M. K. (2013), Sınıf, Kültür, Bilinç, Dipnot yayınları. Özveri, M. (2013), Türkiye’de Toplu İş Sözleşmesi Yetki Sistemi ve Sendikasızlaştırma (1963-2009), Legal Yayıncılık. Marx, K., Engels, F. (2013) Alman İdeolojisi, Evrensel Basım Yayın. Marx [1849] (1986) Ücretli Emek ve Sermaye (çev. S. Belli), Ankara: Sol Yayınları (seçmeler) Marx, K.[1869] (2009) Louis Bonaparte’ın 18 Brumaire’i (çev. E. Özalp), Ankara: Yazılama (seçmeler) Marx, K.[1850] (2009) Fransa’da Sınıf Mücadeleleri 1848-1850 (çev. E. Özalp, Ankara: Yazılama (seçmeler) Ollman,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
0
 Materyal tasarlama, uygulama
16
0
 Rapor hazırlama
16
1
16
 Sunu hazırlama
16
2
32
 Sunum
16
2
32
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
16
1
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
16
2
32
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X