GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYE HALKLA İLİŞKİLER TARİHİ VE ÖRNEK OLAYLAR/5360065
Dersin Adı: TÜRKİYE HALKLA İLİŞKİLER TARİHİ VE ÖRNEK OLAYLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Esra İlkay İŞLER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/esra.isler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esra.isler@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halkla ilişkiler alanındaki örnek olayları güncel verilerle ilişkilendirir.
Halkla ilişkiler alanının tarihi arkaplanını kavrar.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş ve derse ilişkin temel bilgiler
2. Hafta  Türkiye’de halkla ilişkilerden Amerika’dan ve Avrupa’dan farklı olarak başlaması : BYYO 1960’lar
3. Hafta  BBYO ‘dan mezun olan öğrencilerin kamu sektöründe istihdamı
4. Hafta  MEHTAP projesi: İlerici ancak hiçbir zaman uygulanmamış bir proje ve kamuda örgütlenme
5. Hafta  Türkiye’nin tanıtımı: Cumhuriyetin ilk yıllarından 1960 lara ulusal ve ulusal tanıtıma ilişkin örnek olaylar
6. Hafta  Liberal ekonomik programlarla gelen özel sektörde canlanma: reklam ajansları, ulusal kampanyalar: 1970 ler ve 1980 ler
7. Hafta  Özel sektörde halkla ilişkilerin canlanması ve kamu sektöründe devinim: siyasal iletişimde küresel etkiler
8. Hafta  Değerlendirme haftası
9. Hafta  2000 ler: kamu kurumlarında yapılan önemli ulusal kampanyalar: Merkez bankası YTL kampanyası
10. Hafta  Özel sektörün tamamen küresel firmalarla entegre olması: yerel reklam ajanslarının uluslararasılaşması
11. Hafta  Halkla ilişkilerin sosyal ağlara bağlanması ve tekden çok’a yerine karşılıklı etkileşimsel yapının ikame edilmesi
12. Hafta  Kamuda e-devlet ile bilişimsel örgütlenme, halk’ın hizmetinde olan halk algısında güçlenme
13. Hafta  Özel sektörde müşterinin aktif ve etkin yapıya bürünmesi, herkesin hem satıcı hem alıcı olduğu yeni bir yapının gelişmesi
14. Hafta  Örnek olaylardan yola çıkılarak günümüze kadar gelen gelişmenin tartışılması
15. Hafta  Örnek olaylardan yola çıkılarak günümüze kadar gelen gelişmenin teoriye ve akademiye etkisi.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, sunum.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X