GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE HALKLA İLİŞKİLER UYG./5360059
Dersin Adı: KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE HALKLA İLİŞKİLER UYG.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Tuğba ASRAK HASDEMIR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ahtuba
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tubahasdemir@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler kamu yönetimi alanındaki yeni yaklaşımları öğrenir.
Halkla ilişkiler çalışmalarının yeni biçimleri hakkında bilgi edinir.
Kamu yönetiminde halkla ilişkilerin rolüne ilişkin bilgi sahibi olur.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kavramsal tartışmalar, farklı yaklaşımlar
2. Hafta  Seçilmiş okumalar: M. Castells ve enformasyon toplumu
3. Hafta  Seçilmiş okumalar: P. F. Drucker ve kapitalist ötesi toplum
4. Hafta  Konuya uluslarüstü düzeyde kurumsal yaklaşımlar
5. Hafta  Bilgi toplumu mu, gözetim toplumu
6. Hafta  Seçilmiş okumalar: J. Ellul ve teknoloji toplumu
7. Hafta  Seçilmiş okumalar: D. Lyon ve gözetim toplumu
8. Hafta  Toplumsal siyasal yansımalar-bazı uygulamalar
9. Hafta  Bilgi edinme hakkı ve günışığında yönetim
10. Hafta  E-devlet uygulamaları
11. Hafta  Öğrenci sunumları
12. Hafta  Öğrenci sunumları
13. Hafta  Değerlendirme: Bilgi toplumu-Kamusal iletişimde “paradigmatik” bir değişim mi?
14. Hafta  Genel tartışma
15. Hafta  Final evaluation
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Armağan, M. (haz.) (2004), Küresel Kuşatma Karşısında İnsan, İstanbul:Da Yayınları. Asrak Hasdemir, T. (2009), “Kamusal İletişim ve Bilgi Edinme Hakkı”, Türkiye’de Kitle İletişimi Dün-Bugün-Yarın içinde, K. Alemdar (der.), Ankara:Gazetecilik Cemiyeti Yayınları. Asrak Hasdemir, T. ve Z. İ. Karabacak (2009), “National Judicial Network Project within the Frame of E-Government in Turkey: An Evaluation”, in Transformation in Public Administration: From eGovernment to eGovernance, T. K. Bensghir, Ankara:TODAİE Yayın No: 353. Belek, İ. (1997), “Postkapitalist” Paradigmalar, İstanbul:Sorun Yayınları. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi (2006), Bildiriler Kitabı, Cilt 2, 3-5 Kasım, Kocaeli Üniversitesi. Castells, M. (2006), Ağ Toplumunun Yükselişi Enformasyon Çağı, Cilt 1 ve 2, E. Kılıç (çev.), İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
80
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
20
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X