GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEŞTİREL MEDYA OKURYAZARLIĞI/4360054
Dersin Adı: ELEŞTİREL MEDYA OKURYAZARLIĞI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Gülsüm Gülnaz Gültekin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gulsumg
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gulsumg@gazi.edu.tr, gulsumgulnaz@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Medya mesajlarının nasıl bir anlam yarattığını anlar.
Belli bir medya mesajını kimlerin oluşturduğunu tespit eder.
Medya yapımcısının bizim neye inanmamızı ya da ne yapmamızı istediğini bilir
Kullanılan "ikna araçlarını" bilir.
Ön yargı, döndürme, yanlış bilgi ve yalanları tanır.
Hikâyenin anlatılmayan bölümünü keşfeder.
Medya mesajlarını kendi deneyimleri, inançları ve değerlerine dayanarak değerlendirir.
Kendi medya mesajlarını oluşturup dağıtır.
Medya sisteminde değişim için savunuculuk yapar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş Temel Kavramlar: Medya okuryazarlığı, eleştirel medya okuryazarlığı
2. Hafta  Paket olarak medya
3. Hafta  Medya Oluşturan Endüstriyel Gerçekler Medya = Para; Para = Medya
4. Hafta  Eleştirel Medya Okuryazarlığı: Kellner, Luke, Potter
5. Hafta  Eleştirel Medya Okuryazarlığı: Buckingham vd.
6. Hafta  Renee Hobbs: Medya Okuryazarlığı hareketinde Yedi Büyük Tartışma
7. Hafta  Alternatif Medyanın ve Yeni Medyanın Olanakları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Katılımcı Yurttaşlık ve Toplumsal Dönüşüm
10. Hafta   Medya okuryazarlığında çağdaş gelişmeler
11. Hafta  Eleştirel Medya Okuryazarlığı ve Toplumsal Cinsiyet
12. Hafta   Çeşitli Ülkelerde Medya Okuryazarlığı Deneyimleri
13. Hafta  Öğrenci Sunumları ve Tartışma
14. Hafta  Öğrenci Sunumları ve Tartışma
15. Hafta  Genel Değerlendirme ve Sonuç
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Alvarado, Manuel., Gutch, Robin. ve Wollen, Tana. (1988). Learning the Media. An Introduction to Media, London: Macmillan Education. Binark, Mutlu. ve Gencel Bek, Mine. (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar, İstanbul: Kalkedon. İnal, Kemal. (2009). Medya Okuryazarlığı. Elkitabı, Ankara: Ütopya. Buckingham, D. (ed.) Watching Media Learning. Making Sense of Media Education, London: The Falmer Pres.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
4
3
12
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
16
3
48
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X