GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KAMUSAL İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER/4360008
Dersin Adı: KAMUSAL İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Tuğba ASRAK HASDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ahtuba
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tubahasdemir@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kamusal iletişim ve halkla ilişkiler araştırma ve uygulamalarını kavrar.
Bu uygulamalarda önemli bir yer tutan toplum-devlet etkileşimi konusundaki temel kuram ve tartışmaları bilir.
Temel kuram ve tartışmaları akademik - mesleki yaşantısına uyarlar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders kapsamındaki konulara ve tartışmalara genel bakış
2. Hafta  Yararcılık: Toplum ve devlet birey için mi?
3. Hafta  Liberal eşitlik, Rawlscu adalet anlayışı: Toplumsal sorumluluk kampanyaları için kuramsal bir temel
4. Hafta  Liberteryanizm, gece bekçisi devlet ve birey
5. Hafta  Marksizm, toplum-devlet ilişkisine eleştirel bir bakış
6. Hafta  Toplulukçuluk (komüniteryanizm): Kamusal bir özne olarak birey ve topluluk iletişimi
7. Hafta  Feminizm, kamusal iletişime cinsiyet temelli yaklaşımlar
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Modern yurttaşlıktan yeni yurttaşlık kavramsallaştırmalarına
10. Hafta  Yeni iletişim teknolojileri ve kamusal iletişimde yeni olanaklar
11. Hafta  Yeni iletişim teknolojileri, kamusal iletişim ve “yurttaş”ın güçlendirilmesi
12. Hafta  “Bilgi Toplumu” tartışmaları, e-devlet uygulamaları: Kamusal iletişimde yeni bir paradigma mı?
13. Hafta  Kamusal iletişimde bir uygulama örneği olarak bilgi edinme hakkı
14. Hafta  Ders kapsamındaki konulara ve tartışmalara genel bakış Yararcılık: Toplum ve devlet birey için mi? Liberal eşitlik, Rawlscu adalet anlayışı: Toplums
15. Hafta  Sivil toplum ve kimlik politikası
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Asrak Hasdemir, T. (2009), “Kamusal İletişim ve Bilgi Edinme Hakkı”, Türkiye’de Kitle İletişimi Dün-Bugün-Yarın içinde, K. Alemdar (der.), Ankara:Gazetecilik Cemiyeti Yayınları. Asrak Hasdemir, T. ve Z. İ. Karabacak (2009), “National Judicial Network Project within the Frame of E-Government in Turkey: An Evaluation”, in Transformation in Public Administration: From eGovernment to eGovernance, T. K. Bensghir, Ankara:TODAİE Yayın No: 353. Asrak Hasdemir, T.(2007), Kamusal İletişimde Bilgi Edinme Hakkı, Ankara:Dipnot Yayınları. Bayramoğlu, S.(2005), Yönetişim Zihniyeti, İstanbul:İletişim Yayınları. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi (2006), Bildiriler Kitabı, Cilt 2, 3-5 Kasım, Kocaeli Üniversitesi. Castells, M. (2006), Ağ Toplumunun Yükselişi Enformasyon Çağı, Cilt 1 ve 2, E. Kılıç (çev.), İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Çelebi, A. (2002), Avrupa: Halkların Siyasal Birliği, İstanbul:Metis Yayınları. Dawes, S. (2009), “Governance in the Digital Age: A Research and Action F
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
80
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
20
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X