GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMDA KURAM TARTIŞMALARI/5360012
Dersin Adı: HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMDA KURAM TARTIŞMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Muharrem ÇETİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mcetin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ders sonunda öğrenci halkla ilişkiler kuram ve modellerini değerlendirebilecektir.
Alandaki ilişkili teorileri karşılaştırabilecektir.
Farklı alanlardaki kuramların halkla ilişkiler alanına yansılamalarını inceleyebilecek ve analiz edebilecektir.
Halkla ilişkiler stratejilerini ve temel uygulama pratiklerini açıklayabilecektir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Halkla İlişkilerde temel kavramlar, tanımlar ve yaklaşımlar
2. Hafta  Halkla ilişkiler uygulamalarında akademik kavramların kullanımı
3. Hafta  Halkla İlişkiler ve Açık Sistem Yaklaşımı
4. Hafta  Anthony Giddens ve Halkla İlişkiler: Üçüncü Yol Bakış Açısı
5. Hafta  Max Weber ve Halkla İlişkiler
6. Hafta  Kant'ın Ahlak Felsefesi ve Etik
7. Hafta  Goffman Sosyolojisi ve Halkla İlişkiler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Halkla İlişkiler Modelleri: Basın Ajansı Modeli, Kamuoyu Bilgilendirme Modeli, İki Yönlü Asimetrik Model, İki Yönlü Simetrik Model
10. Hafta  Halkla İlişkiler Yönetiminde Mükemmellik Teorisi
11. Hafta  Yayılma Teorisi ve Oyun Teorisi
12. Hafta  Sosyal Öğrenme Teorisi
13. Hafta  Organizasyon Teorisi
14. Hafta  Durumsallık Teorisi
15. Hafta  Değer-Beklenti Kuramları İhtiyaç Kuramları
16. Hafta  Sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları, Dipnot Yayınları Der. Figen Ebren, Halkla İlişkilerde Kuramsal Yaklaşımlar, Detay
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Zorunlu staj yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X