GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ/4360080
Dersin Adı: ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. İ. Hakan Dönmez
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ihdonmez/academic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   İhdonmez@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Akademik bir çalışmanın tasarımından yayınına kadarki sürecinin planlanma ve uygulanma aşamalarını kavrar
Bilimsel bir çalışma sürecinde nelerin etik problem olduğu hakkında bilgi sahibi olur







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin içerik ve kapsamı bağlamında genel değerlendirme ve fikir alışverişi.
2. Hafta  Bilimsel Çalışmada etik problemler: İntihal ve türleri.
3. Hafta  Araştırmanın Amacını ve sonucunu etkileyen etik sorunlar akademik haysiyet.
4. Hafta  Akademik Araştırmaların Yayın Sürecinde Karşılaşılan Etik Problemler: Kaynak usulünce kullanımı, atıf ve intihal meseleleri.
5. Hafta  Bilimsel Bilginin Tanımı kuram ve yöntem ilişkisi
6. Hafta   Araştırma tasarımında temel kavramlar
7. Hafta   Araştırma yaklaşımları: Viyana çevresi, Karl Popper, pozitivist anlayış, paradigma ve yorumsamacı yaklaşım
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta   Araştırma tasarımının bileşenleri
10. Hafta   Araştırma probleminin belirlenmesi
11. Hafta   Nitel ve nicel araştırma tasarımı
12. Hafta   Hipotez,
13. Hafta   Ölçme,
14. Hafta   Veri toplama teknikleri – nicel
15. Hafta   Veri toplama teknikleri – nitel
16. Hafta   Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Toplumsal Araştırma Yöntemleri (Nitel ve Nicel Yaklaşımlar) I-2, W: L. Neuman, Yayın Odası Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X