GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMDA ETİK SORUNLAR/4360010
Dersin Adı: HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMDA ETİK SORUNLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Özlen ÖZGEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozlenozgen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halkla İlişkilerde meslek etiğini öğrenme
Reklamda meslek etiğini öğrenme
Etikle ilgili genel bir görüş kazanma
Etik ile ilgili yazasl düzenlemeleri öğrenme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Etik Kavramı
2. Hafta  Etikle ilgili felsefi yaklaşımlar
3. Hafta  Disiplinlerarası ilişkiler bağlamında etik
4. Hafta  Deontoloji, meslek etiği
5. Hafta  Etik ile ilgili yasa ve yönetmelikler
6. Hafta  Öğrenci sunumları
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Halkla İlişkilerde etik yaklaşımlar
9. Hafta  Reklamcılıkta etik yaklaşımlar
10. Hafta  Halkla İlişkilerde etiksel karar verme modelleri
11. Hafta  Halkla İlişkilerde etiğin uygulanması (sims modeli, navran moodeli)
12. Hafta  Reklamda çocukların kullanımı
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Televizyon Reklamlarında Etik Pınar Aytekin Detay Yayıncılık 2011 Halkla İlişkiler ve Reklama Üzerine Etik Değerlendirmeler İdil Sayımer Beta Kitabevi 2008
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri halkla ilişkiler ve tanıtım alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X