GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
POSTYAPISALCI VE POSTMODERN KURAMLAR/5350069
Dersin Adı: POSTYAPISALCI VE POSTMODERN KURAMLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Himmet Hülür
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/himmethulur
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  himmethulur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci, postmodernist ve postyapısalcı kuramların nasıl ortaya çıktıklarını kavrar.
Öğrenci, postyapısalcı ve postmodern kuramların temel argümanlarını öğrenir.
Öğrenci, postyapısalcı ve postmodern kuramların temel kaynaklarını, benzerliklerini ve farklılıklarını anlar.
Öğrenci, postyapısalcı ve postmodern kuramların toplum bilimleri açısından önemlerini anlar.
Öğrenci, postmodernist ve postyapıalcı yaklaşımlara katkıda bulunan başlıca düşünürleri ve görüşlerini öğrenir.
Öğrenci, topluma postyapısalcı ve postmodern açıdan bakma yeteneği geliştirir.
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sınıfta ders anlatım, sunum ve tartışma biçiminde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dönem içeriğinin tanıtımı Genel olarak postyapısalcı ve postmodern kuramlar
2. Hafta  Modernizm ve eleştirisi
3. Hafta  Yapısökümünün başlıca kaynakları
4. Hafta  Özne düşüncesinin eleştirisi
5. Hafta  İlerleme anlayışının eleştirisi
6. Hafta  Bilim, gerçeklik, doğruluk, nesnellik, evrensellik eleştirisi
7. Hafta  Başlıca kaynaklar ve Nietzsche
8. Hafta  Heidegger
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Foucault
11. Hafta  Derrida
12. Hafta  Jameson
13. Hafta  Baudrillard
14. Hafta  İktidar ve teknoloji
15. Hafta  Söylem ve yapısöküm
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akay, Ali (1995), Michel Foucault. İktidar ve Direnme Odakları, İstanbul: Bağlam Yayınları. Anderson, Perry (1998), Postmodernitenin Kökenleri, Çev. Elçin Gen, İstanbul: İletişim Yayınları. Baudrillard, Jean (2003), Simülakrlar ve Simülasyon, Çev. Oğuz Adanır, Ankara: Doğu Batı Yayınları. Bauman, Zygmunt (2000), Postmodernlik ve Hoşnutsuzlukları, Çev. İsmail Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, Best, Steven ve Kellner Douglas (1998), Postmodern Teori. Eleştirel Soruşturmalar, Çev. Mehmet Küçük, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Bogue, Ronlad (2002), Deleuze&Guattari, Çev. İsmail Öğretir-Ali Utku, İstanbul: Birey Yayıncılık. Deleuze, Gilles (2013), Foucault, Çev. Burcu Yalım, Emre Koyuncu, İstanbul: Norgunk. Derrida, Jacques(2001),Marx’ın Hayaletleri-Borç durumu, Yas çalışması ve Yeni Enternasyonal, Çev.AlpTümertekin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foucault, Michel (2000), Kelimeler ve Şeyler,Çev. Mehmet Ali Kılıçbay, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. Foucault, Michel (2011), Bilgi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, sunum, tartışma.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Gazetecilik alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, gazetecilik alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Gazetecilik alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Gazetecilik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Gazetecilik alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Gazetecilik alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri gazetecilik alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak gazetecilik alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, gazetecilik alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Gazetecilik alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Gazetecilik alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X