GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİ SOSYOLOJİSİNDE TEMEL KONULAR/4350068
Dersin Adı: BİLGİ SOSYOLOJİSİNDE TEMEL KONULAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Himmet Hülür
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/himmethulur
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  himmethulur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci, bilgi sosyolojisinin temel konuları hakkında bilgi edinir.
Öğrenci, bilgi sosyolojisinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi edinir.
Öğrenci, aydınlanmacı ve modernist bilgi kavrayışlarını, bilgiye temelci ve anti-temelci yaklaşımları öğrenir.
Öğrenci, bilginin tarihsel bağlamı ve sınırlılığı, hakkında bilgi birikimini artırır.
Öğrenci, farklı bilgi biçimlerinin olanaklarını kavrar.
Öğrenci, bilimsel bilginin rolünü ve önemini kavrar.
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sınıfta ders anlatım, sunum ve tartışma biçiminde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dönem içeriğinin tanıtımı Genel olarak bilgi sosyolojisi
2. Hafta  Bilgi sosyolojisinin kökenleri ve bilgi sosyolojisinin başlıca konuları
3. Hafta  Bilginin aydınlanmacı ve temelci anlayışları
4. Hafta  Nesnelci, evrenselci ve ilerlemeci tezler
5. Hafta  Bilgi ve toplumsal bağlam
6. Hafta  Bilginin tarihselliği
7. Hafta  Bilginin anti temelci anlayışları
8. Hafta  Bilgi ve paradigma kavrayışı
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Özne-nesne üzerine tezler
11. Hafta  Mannheim ve bilgi sosyolojisi
12. Hafta  Gadamer ve hermenutik
13. Hafta  Foucault, bilginin düzeni ve iktidar
14. Hafta  Derrida ve yapbozum
15. Hafta  Tekno-bilimsellik ve bilgi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Susan Hekman, (1999) Bilgi Sosyolojisi ve Hermenutik, çev. H. Arslan ve B. Balkız, Paradigma Yayınları, İstanbul. DoyleMcCharty (2002) Bilgi Kültürü Yeni Bilgi Sosyolojisi, çev. A. Figen Yılmaz, Chiviyazıları, İstanbul. Thomas S. Kuhn (2011) Bilimsel Devrimlerin Yapısı, çev. Nilüfer Kuyaş, Kırmızı Yayınları, İstanbul. Michel Foucault (2013) Kelimeler ve Şeyler, çev. M. Ali Kılıçbay, 4. Basım, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. Michel Foucault (2013) Hapishanenin Doğuşu, çev. M. Ali Kılıçbay, 4. Basım, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. Martin Heidegger (1998) Tekniğe İlişkin Soruşturma, çev. Doğan Özlem, Paradigma Yayınları, İstanbul. Mannheim, Karl (2009) İdeoloji ve Ütopya, çev. Mehmet Okyayuz, Deki Yayınları, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, sunum, tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Gazetecilik alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, gazetecilik alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Gazetecilik alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Gazetecilik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Gazetecilik alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Gazetecilik alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri gazetecilik alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak gazetecilik alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, gazetecilik alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Gazetecilik alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Gazetecilik alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X