GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYA ANALİZİ/4350041
Dersin Adı: MEDYA ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Murat Sadullah ÇEBİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sacebi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Medya analizinin temel kavramlarını öğrenir
Medya analizine ilişkin kuramlar, veri toplama ve analiz etme yöntem ve araçları hakkında bilgi edinir
Medya çalışanları, medya içerikleri, medya kuruluşları, medya izleyicileri ve medya etkileri hakkında bilgi edinir
Medya çalışanlarını, medya içeriklerini, medya kuruluşlarını, medya izleyicilerini ve medya etkilerini analiz eder





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Medya Analizinin Kuramsal ve Yöntembilimsel Temelleri
2. Hafta  Medya Analizine İlişkin Temel Kavramlar
3. Hafta  Medya Analiz Alanları I: Medya Profesyonelleri
4. Hafta  Medya Analiz Alanları II: Medya İçerikleri
5. Hafta  Medya Analiz Alanları III: Medya Kuruluşları
6. Hafta  Medya Analiz Alanları IV: Medya İzleyicileri
7. Hafta  Medya Analiz Alanları V: Medya Etkileri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Medya Analiz Yöntemleri I: İçerik Analizi
10. Hafta  Medya Analiz Yöntemleri II: Söylem Analizi
11. Hafta  Medya Analiz Yöntemleri III: Göstergeblimsel Analizi
12. Hafta  Medya Analiz Yöntemleri IV: Retoriksel Çözümleme
13. Hafta  Uygulama, Sunum
14. Hafta  Uygulama, Sunum
15. Hafta  Uygulama, Sunum
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Berger, Arthur Asa (1982), Media analysis techniques. Beverly Hills: Sage. Berger, Arthur Asa (1993), Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Çebi Murat Sadullah (2003), İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi.,Ankara: Alternatif Yayınları. Çebi, Murat Sadullah (Der./Çev.) (2003), Medya Etki Araştırmaları. Ankara: Alternatif Yayınları Çebi, Murat Sadullah (2007),”Siyasal Reklamlarda ‘Öteki’nin İnşası”, Selçuk İletişim. 4 (4), 96-121 Bilgin, Nuri (2000), İçerik Analizi. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi: İzmir. Deacon, David vd (1999); Researching Communications. A Practical Guide to Methods in Media and Cultural Analysis. London: Edwards Arnold. Fiske, John (1990); Introduction to Communication Studies, London: Routledge. Gripsrud, Jostein (2002); Understanding Media Culture, London: London : Edwards Arnold. Mcdonald, Myra (2003), Exploring media discourse. London: Arnold. McQuail, Denis (2001); McQuail’s Mass Communicati
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
9
3
27
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
3
15
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
7
2
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Gazetecilik alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, gazetecilik alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Gazetecilik alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Gazetecilik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Gazetecilik alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Gazetecilik alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri gazetecilik alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak gazetecilik alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, gazetecilik alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Gazetecilik alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Gazetecilik alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X