GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TARİH YAZIMINDA YENİ TARTIŞMALAR VE BASIN TARİHİ/4350066
Dersin Adı: TARİH YAZIMINDA YENİ TARTIŞMALAR VE BASIN TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Selda BULUT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  selda@gmail.com, seldabulut@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu ders kapsamında; Öğrenciler, tarihsel yöntem tartışmalarının ortaya çıkışının bilimsel kökenlerini öğrenir,
tarih yazımıyla ilgili farklı yaklaşımların farkında olur ve tarihsel araştırmalarda çağdaş felsefi ve,
basın tarihi çalışmalarının bu yöntemsel tartışmalar içindeki yerini değerlendirir






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tarih nedir?
2. Hafta  Bir Disiplin olarak Tarihsel Çalışmaların Ortaya Çıkışı:Klasik Historsizm (1)
3. Hafta  Bir Disiplin olarak Tarihsel Çalışmaların Ortaya Çıkışı:Klasik Historsizm üzerine Eleştiriler (2)
4. Hafta  Annales Ekolü: Kökeni ve Kuruluşu
5. Hafta  Eleştirel Kuram ve Toplumsal Tarih
6. Hafta  Tarih Bilimi: Tarihsel Materyalizm
7. Hafta  Yeni Kültürel Tarih: Mikro Tarih ve Gündelik Yaşam Tarihi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Post-modern ve Post-yapısalcı Yaklaşımlar (1)
10. Hafta  Post-modern ve Post-yapısalcı Yalaşımlar (2)
11. Hafta  Post-modern ve Post-yapısalcı Yalaşımlar (3)
12. Hafta  Karşılaştırmalı ve Tarihsel Sosyoloji Yöntemleri Tartışmaları (1)
13. Hafta  Karşılaştırmalı ve Tarihsel Sosyoloji Yöntemleri Tartışmaları (2)
14. Hafta  Sunumlar
15. Hafta  Sunumlar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bennett, Tony Michael Emmison, John Frow (1999) Accounting for tastes : Australian everyday cultures. Cambridge, U.K.; New York : Cambridge University Press Brown, Bruce Marks, Freud ve Günlük Hayatın Eleştirisi: Sürekli Kültür Devrimine Doğru, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1999 Burke, Peter, Fransız Tarih Devrimi: Annales Okulu, Doğu-Batı, 2010. Burke, Peter, Tarih ve Toplumsal Kuram, Tarih Vakfı , 2010. Chartıer, Roger, Yeniden Geçmiş, Dost Kitabevi, 1998. Cohen, Gerald A., Karl Marx’ın Tarih Teoris, Toplumsal Dönüşüm Yayınları, 1998. Collingwood, R.G. Tarihin İlkeleri, YKY, 2005. De Certau, Michel Tarih ve Psikanaliz kitabından aşağıdaki bölümler. (Çev. Sönmezay, Ayşegül, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2006 Ergut, Ferdan ve A. Uysal,Tarihsel Sosyoloji, Ankara: Dipnot Yayınları, 2007. Goffmann, Erwing, Günlük Hayatta Benliğin Sunumu, Çev. Barış Cezar.İstanbul: Metis, 2009 Iggers, George G. 20. Yüzyılda Tarih Yazımı, Tarih Vakfı Yayınları, 2007. Nalbantoğlu, H. Ünal
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
10
3
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
3
12
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
5
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Gazetecilik alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, gazetecilik alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Gazetecilik alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Gazetecilik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Gazetecilik alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Gazetecilik alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri gazetecilik alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak gazetecilik alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, gazetecilik alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Gazetecilik alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Gazetecilik alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X