GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOĞU BATI KARŞILAŞMALARI/4350064
Dersin Adı: DOĞU BATI KARŞILAŞMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Nilgün Gürkan Pazarcı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gurkanpazarci@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kurs sonunda öğrencilerden Doğu ve Batı soyut kavramları çerçevesinde
teorik tartışmalar ve formasyonlarını artırmaları
bölge sorunları üzerinde düşünmesi beklenmektedir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Doğu ve Batı Karşıtlığının İnşası/Coğrafi İmlemenin kültürel nedenleri
2. Hafta  Mitolojik anlatıda karşıtlık imgeleri.
3. Hafta  Ortaçağ'da Karşıtlığın Beslenmesi ve Sapkınlık İmgeleri /Dinsel İmgeler
4. Hafta  Seyahatnameler/ Modernizmin doğuşunun zihinlerde izini sürmek/Seyahatnamelerle oluşan imgelere örnekler.
5. Hafta  Osmanlı'nın Konumlanması:Osmanlı’nın korkutucu imgesi./ Öteki imgelerinin niteliği/ Zihinsel göstergeler
6. Hafta  Pozitivist/ilerlemeci ve sömürgeci yayılma karşısında "eksikliğin" yerleşmesi.Gecikmiş modernlik.
7. Hafta  Aime Cesaire ve Fanon'dan Edward Said'e / Said'in Oryantalizmi.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Bütünleyici Bilgi Sistemlerinin ve Anlatının Sorgulanması/Postmodern paradigmalar.
10. Hafta  Robert Young'ın Beyaz Mitolojiler kitabından örnekler.
11. Hafta  Homi Bhabha ve kavramları...
12. Hafta  Türkiye üzerine konuşmak.Doğu ve Batı kültürü/gerilimler
13. Hafta  Bölgedeki politik gerilimlerin tartışılması.Öğrenilen kavramlara ilişkin uygulama.
14. Hafta  Aydınlanmacı, modernist anlatılara karşı post-modern düşünsel yaklaşımlar.
15. Hafta  Post-modern yaklaşımlarla seçilen konuları irdeleme tartışma.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Borgeaud Philippe (1999), Karşılaşma Karşılaştırma (Dinler Tarihi Araştırmaları), Ankara:Dost Kitabevi. Cesaire Aime (2005),Sömürgecilik Üzerine Söylev, Çev.Güneş Ayas, İstanbul:Doğu Kütüphanesi. Ebersolt Jean (1996), Bizans İstanbulu ve Doğu Seyahatleri, Çev.İlhan Arda, İstanbul:Pera Tuizm.Tic.Yay. Fallmerayer Jakop Philip (2002),Doğudan Fragmanlar, Çev.Hüseyin Salihoğlu, Ankara:İmge Yay. Fanon Frantz(2007),Yeryüzünün Lanetlileri, Çev.Şen Süer, İstanbul:Versus Yay. Ferro Marc (2002), Sömürgecilik Tarihi, Çev.Muna Cedden, Ankara:İmge Yay. Goddard Hugh (2000),A History of Cristian-Muslim Relations, Edinburg University Press. Goody Jack (2002), Batıdaki Doğu, Ankara:Dost Kitabevi Judanis Gregory (!998),Gecikmiş Modernlik ve Estetik Kültür, Çev.Tuncay Birkan, İstanbul:Metis Yay. Mansel Philip (1997),Constantinople (City of World's Desire), Penguin Books. Mc Cants William,Kültür Mitleri,Çev.Merve Tabur,İstanbul:İthaki yay.,2012. Volkan Vamık-Itzkowitz Norman (2002)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru, yanıt, uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
11
3
33
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
179
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Gazetecilik alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, gazetecilik alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Gazetecilik alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Gazetecilik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Gazetecilik alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Gazetecilik alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri gazetecilik alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak gazetecilik alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, gazetecilik alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Gazetecilik alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Gazetecilik alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X