GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RETORİK/4350061
Dersin Adı: RETORİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Cem Yaşın
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cemyasin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Retoriği sosyal ve politik söylemleri çözümleyecek bir analetik araç olarak öğrenmek
Dersi alan öğrenciler retoriğin temel bilgilerinin, tarihinin, kuramının ve yöntemininin bilgilerini elde etmektedir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel kavramların tanımlanması
2. Hafta  Retoriğin tarih sahnesine çıkışı
3. Hafta  Retorik ve İkna
4. Hafta  Retorik ve demokrasi
5. Hafta  Sofistler 1: Gorgias
6. Hafta  Sofistler 2: Protagoras
7. Hafta  Sofistler 3: diğer Sofistler
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  İsokrates/Aristo’nun retoriği
10. Hafta  Roma Retoriği – Ciecero ve Quantilian
11. Hafta  Ortaçağ retoriğ
12. Hafta  Argümantasyon: Stephan Toulman
13. Hafta  Chaim Perelman and Olbrechts-Tytece
14. Hafta  Kenneth Burke
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Aristoteles, Retorik, Çeviren: M.H.Doğan, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. • Herrick, James A (2005). The history and theory of rhetoric : an introduction, Boston : Allyn and Beacon • Platon (2010). Gorgias, Çev.:Mehmet Rıfat,Sema Rıfat, 2. Baskı, İstanbul: İş Bankası Yayınları. • Platon (2001). Protagoras,Çev.:Nurettin Şazi Kösemihal, İstanbul: Sosyal Yayınlar. • Sloanei Thomas O. (2001). Encyclopedia of Rhetoric, Oxford; .New York: Oxford University Press. • Toulmin, Stephen Edelston (1958). The Use of Argument, Cambridge: Cambridge University Pres. • Walton, Douglas (2006). Fundemantal of Critical Argumantation, Cambridge; Cambridge University Pres. Wardy, Robert (1998). The Birth of Rhetoric, New York: Routledge. Kennedy, George (1994). A New History of Classical Rhetoric, Princeton, N.J.: Princeton University Press
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Gazetecilik alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, gazetecilik alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Gazetecilik alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Gazetecilik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Gazetecilik alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Gazetecilik alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri gazetecilik alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak gazetecilik alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, gazetecilik alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Gazetecilik alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Gazetecilik alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X