GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GAZETECİLİĞİN GELECEĞİ/5350059
Dersin Adı: GAZETECİLİĞİN GELECEĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ruhdan UZUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ruhdanuzun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ruhdanuzun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gazetecilik mesleğinin günümüzdeki biçiminin bileşenlerin öğrenilmesi
Gazetecilik mesleğindeki eğilimlerin öğrenilmesi.
Gazetecilik mesleğinin geleceğine ilişkin öngörülerin değerlendirilmesi konusunda yeterlik kazanılması.
Yeni medya uygulamalarının gazeteciliğin geleceğini nasıl biçimlendireceğinin öğrenilmesi.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrencilerle tanışma; dersin amacının, içeriğinin, nasıl işleneceğinin ve referans kitaplarının tanıtılması; öğrenci sorumluluklarının belirtilmesi
2. Hafta  Sayısal çevrede gazetecilik
3. Hafta  Yeni medya ve gazetecilik meslek pratiklerindeki dönüşümler
4. Hafta  Gazetecilik mesleğindeki yeni eğilimler
5. Hafta  Aşırı enformasyon çağında gerçeğin bilinmesi
6. Hafta  Gazetecilerin çalışma koşulları ve örgütlenme
7. Hafta  Profesyonel gazeteci kimliği ve ideolojisi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Demokrasi ve gazeteciliğin geleceği
10. Hafta  Gelecekte gazetecilik etiği
11. Hafta  Gelecekte gazetecilik eğitimi
12. Hafta  Kitle İletişim Araçları ve Türkiye
13. Hafta  Gazeteciliğin geleceğine ilişkin öngörüler
14. Hafta  Sunumlar
15. Hafta  Sunumlar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Alemdar, K. (Ed), Türkiye'de Kitle İletişimi: Dün-Bugün-Yarın, Gazeteciler Cemiyeti Yayını, 2009. Kovach, Bill ve Tom Rosenstiel (2010). Blur: How to Know What’s True in the Age of Information Overload, Bloomsbury Publishing USA. Bird, S. Elizabeth (2009)“The future of journalism in the digital environment”, Journalism 2009 10: 293 Anderson, Peter J. and Ward, Geoff (2007). The Future of Journalism in the Advanced Democracies, Ashgate Publishing USA. Pavlik, John V. (1999). “New Media and News: Implications for the Future of Journalism”, New Media Society 1999 1: 54 Mosco, Vincent (2009). “The Future of Journalism”, Journalism 2009; 10; 350. Curran, James (2010). “The Future of Journalism”, Journalism Studies 2010; volume:11 issue:4 Reese, Stephen D. (2009). “The Future of Journalism in Emerging Deliberative Space”, Journalism, Vo. 10 (3): 358-360. Bardoel, Jo, Deuze, Mark, (2001). Network Journalism: Converging Competences of Media Professionals and Professionalism. In: Aust
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
7
3
21
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Gazetecilik alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, gazetecilik alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Gazetecilik alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Gazetecilik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Gazetecilik alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Gazetecilik alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri gazetecilik alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak gazetecilik alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, gazetecilik alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Gazetecilik alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Gazetecilik alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X