GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GAZETECİLİK TÜRLERİ VE YENİ AÇILIMLAR/4350059
Dersin Adı: GAZETECİLİK TÜRLERİ VE YENİ AÇILIMLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ruhdan UZUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ruhdanuzun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ruhdanuzun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel gazetecilik türlerinin öğrenilmesi
Gazetecilik türlerindeki değişimin değerlendirilmesi
Yeni medyada gazetecilik türlerinin öğrenilmesi






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrencilerle tanışma; dersin amacının, içeriğinin, nasıl işleneceğinin ve referans kitaplarının tanıtılması; öğrenci sorumluluklarının belirtilmesi
2. Hafta  Gazetecilikte tür kavramı
3. Hafta  Yeni gazetecilik
4. Hafta  Araştırmacı gazetecilik
5. Hafta  Magazin gazeticiliği
6. Hafta  Kamusal gazetecilik
7. Hafta  Yurttaş gazeteciliği
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Yeni medyada gazetecilik türleri
10. Hafta  Yeni medyada gazetecilik türleri
11. Hafta  Öğrenci Sunumu ve Tartışma
12. Hafta  Öğrenci Sunumu ve Tartışma
13. Hafta  Öğrenci Sunumu ve Tartışma
14. Hafta  Öğrenci Sunumu ve Tartışma
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Curran, James (2012). “Why has the Internet changed so little?”, www.opendemocracy.net, 4 March 2012. Gillmor, Dan (2008). We the Media: Grassroots Journalism by the People for the People, San Francisco: O'Reilly Media. Lambeth, E. B., Meyer, P. E., & Thorson, E. (1998). Assessing public journalism. University of Missouri. Mythen, Gabe (2010): Reframing risk? Citizen journalism and the transformation of news, Journal of Risk Research, 13:1, 45-58 Bardoel, Jo, Deuze, Mark, (2001). Network Journalism: Converging Competences of Media Professionals and Professionalism. In: Australian Journalism Review 23 (2), pp.91-103. De Burgh, H., & Bradshaw, P. (2008). Investigative journalism. Taylor & Francis. Tunç, Aslı ve Zeynep Atikkan (2011). Blogdan Al Haberi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Turhan, Seyfettin (1997). Araştırmacı Gazetecilik, Ankara: um:ag Yayınları. Chen, N. (2011). Wikileaks and its Spinoffs: new models of journalism or the new media gatekeepers?. Digital Publishing:
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
7
2
14
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Gazetecilik alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, gazetecilik alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Gazetecilik alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Gazetecilik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Gazetecilik alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Gazetecilik alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri gazetecilik alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak gazetecilik alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, gazetecilik alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Gazetecilik alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Gazetecilik alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X