GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AYDINLAR DERGİLER İDEOLOJİLER/5350058
Dersin Adı: AYDINLAR DERGİLER İDEOLOJİLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet Can DOĞAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/doganm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  doganm@gazi.edu.tr, mehmetcandogan@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Modern Türkiye’de siyasal ideolojilerin oluşumunu bilir.
Türkiye’de yayımlanan kültür dergilerini tanır.
Dergilerle ideolojiler arasındaki bağı fark eder.
Modern Türkiye’deki ideolojik farklılıkları bilir.
Aydınların siyasal ideolojileri dergilerle belirginleştirdiğini görür.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İdeoloji Kuramları
2. Hafta  Aydın kuramları
3. Hafta  Modern Türkiye’de Siyasal İdeolojilerin Oluşumu
4. Hafta  Pozitivizm
5. Hafta  Materyalizm
6. Hafta  İslâmcılık
7. Hafta  Türkçülük
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Bergsonculuk
10. Hafta  Milliyetçilik ve Anadoluculuk
11. Hafta  Muhafazakârlık
12. Hafta  Liberalizm
13. Hafta  Kemalizm
14. Hafta  Hümanizm
15. Hafta  Marksizm
16. Hafta  Yıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Hilmi Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Ülken Yay., İstanbul, 1979. Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, (Çev.: M. Kıratlı),Türk Tarih Kurumu Yay., Ankara, 1993. Şerif Mardin, İdeoloji, Turhan Kitabevi, Ankara, 1982. Sabahattin Şen (Ed.), Türk Aydını ve Kimlik Sorunu, Bağlam Yay., İstanbul, 1995. Terry Eagleton, İdeoloji, (Çev.: M Özcan), Ayrıntı Yay., İstanbul, 1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap, tartışma.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu dersin staj süreci yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Gazetecilik alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, gazetecilik alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Gazetecilik alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Gazetecilik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Gazetecilik alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Gazetecilik alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri gazetecilik alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak gazetecilik alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, gazetecilik alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Gazetecilik alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Gazetecilik alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X