GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İZLEYİCİ ARAŞTIRMALARI/5350057
Dersin Adı: İZLEYİCİ ARAŞTIRMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Zülfikar DAMLAPINAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~damlapinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  damlapinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İzleyici araştırmalarının felsefesini kavramak
İzleyiciyi araştırmak







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş ve Tartışma: Medya izleyici-alıcı araştırmaları ve kavramları
2. Hafta  İzleyici alıcı araştırmalarına nicel metodolojik yaklaşımlar
3. Hafta  İzleyici alıcı araştırmalarına nicel metodolojik yaklaşımlar
4. Hafta  İzleyici araştırma problemleri
5. Hafta  Rating ve izleyici davranışı
6. Hafta  İzleyici davranışlarında sosyo demografi: cinsiyet, yaş, kimlik, faktörleri
7. Hafta  İzleyici etnografisi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Interaktif izleyici
10. Hafta  Medya stratejisi olarak izleyiciyi tanımlama ve anlama
11. Hafta  Katarsis teorileri
12. Hafta  Kitle iletişim araçlarının içeriğini belirlemede izleyici davranışları
13. Hafta  Reklam izleme davranışı: tutumlar davranışlar ve etkiler
14. Hafta  Televizyon haberleri izleme araştırmaları
15. Hafta  İçerik ve izleyici
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Banks, Mark James (1981) A history of broadcast audience research in the United States, 1920-1980 with an emphasis on the rating services, Croteau, David William Hoynes (1997)Media/society : industries, images, and audiences, Thousand Oaks. McQuail, Denis (1997) Audience Analysis, Thousand Oaks: Sage. Neuman, W. Russell (1992) The future of the mass audience, Cambridge : Cambridge University Renckstorf, Karsten vd. (1996) Media use as social action : A European approach to audience studies London: John Libbey
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Gazetecilik alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, gazetecilik alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Gazetecilik alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Gazetecilik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Gazetecilik alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Gazetecilik alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri gazetecilik alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak gazetecilik alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, gazetecilik alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Gazetecilik alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Gazetecilik alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X