GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DÜŞÜNCE TARİHİ VE İLETİŞİM/4350009
Dersin Adı: DÜŞÜNCE TARİHİ VE İLETİŞİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Zülfikar DAMLAPINAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~damlapinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  damlapinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, düşünce tarihinde iletişim üzerine entelektüel birikime sahiptir.
Öğrenciler, düşünce tarihi ve iletişim ilişkisini analiz edebilir.
Düşüncenin dönümüşünde iletişimin etkisini analiz edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Düşünce ve iletişim kavramları
2. Hafta  Batıda ve Türk Dünyasında düşünce ve iletişim
3. Hafta  Batıda ve Türk Dünyasında düşünce ve iletişim
4. Hafta  Doğuda fikir hareketleri ve iletişim
5. Hafta  İslam öncesi Türk tefekkürü
6. Hafta  İslam ve Türk Düşüncesinin temelleri
7. Hafta  Türk skolastiği
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Selçuklu dönemi düşünce hayatı ve iletişim I
10. Hafta  Selçuklu dönemi düşünce hayatı ve iletişim II
11. Hafta  Birinci Meşrutiyet sonrası fikir hareketleri
12. Hafta  İkinci Meşrutiyet sonrası fikir hareketleri
13. Hafta  Atatürk ve Cumhuriyet dönemi düşünce ve iletişim
14. Hafta  Atatürk ve Cumhuriyet dönemi düşünce ve iletişim
15. Hafta  Düşünce tarihinin iletişim alanına etkisi
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Berkes, Niyazi (2006) Türkiye’de Çağdaşlaşma, YKY, İstanbul. Hançerlioğlu, Orhan (2010) Düşünce Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul. Topdemir, Hüseyin Gazi (2001) Türk Düşünce Tarihi, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları, Ankara. Kaplan, Mehmet vd. (Haz.) (1981) Atatürk Devri Fikir Hayatı II, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. Ülken, Hilmi Ziya (2009) Türk Tefekkürü Tarihi, YKY, İstanbul. Ülken, Hilmi Ziya (1999) Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Ülken Yayınları, İstanbul. Ülken, Hilmi Ziya (1998) Eski Yunan’dan Çağdaş Düşünceye Doğru İslâm Felsefesi Kaynakları ve Etkileri, Ülken Yayınları, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili yeni ve karmaşık sorunları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.X
2
Gazetecilik alanı ile ilgili yayınlanan ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları tartışır.X
3
Yüksek Lisans yeterliliklerini temel alarak, gazetecilik alanı ile ilgili akademik bilgi birikimini pekiştirir.X
4
Gazetecilik alanında özgün bir çalışmayı yürütebilir.X
5
Gazetecilik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir biçimde kullanır.X
6
Gazetecilik alanına ilişkin yeni düşüncelerin eleştirel analizini yapar.X
7
Gazetecilik alanındaki akademik bilgi birikimine katkı sağlayan özgün bir çalışmayı üretir.X
8
Disiplinlerarası bakış açısıyla yeni fikir ve yöntemleri gazetecilik alanına uygular.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak gazetecilik alanıyla ilgili yeni düşünce ve yaklaşımlar oluşturabilir.X
10
Uzman bir topluluk karşısında, gazetecilik alanında gerçekleştirdiği özgün araştırmaları ortaya koyar.X
11
Gazetecilik alanında karşılaşılan toplumsal, teknolojik, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözümler önerir.X
12
Gazetecilik alanında özümsediği ve ürettiği bilgiyi ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışmalarda kullanır.X