GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ETNİK KİMLİK VE SİYASET/5340085
Dersin Adı: ETNİK KİMLİK VE SİYASET
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Kürşad Şeyhmus TURAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  kursadturan.com.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   kturan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Etnisite ve milliyetçilik kavramlarını öğrenir ve karşılaştırır.
Milliyetçilik teorilerini öğrenir ve analiz eder.
Etnik politikanın önemli dinamikleri olan gruplararası ilişkileri, sistemleri ve partileri analiz eder.
Etnik çatışmaların ulusal ve uluslararası boyutlarını öğrenir ve analiz eder.
Değişik bölgelerdeki etnik çatışmaları karşılaştırır ve analiz eder.
Etnik çatışmaların çözümlenmesinde izlenen basamakları öğrenir, analiz eder ve karşılaştırır.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Giriş: Dersin konusunun, planının ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta   Etnisite ve Milliyetçilik
3. Hafta   Etnik Kimliğin Kaynakları
4. Hafta   Milliyetçilik Teorileri I
5. Hafta   Milliyetçilik Teorileri II
6. Hafta   Etnik Politika: Gruplararası İlişkiler
7. Hafta   Etnik Politika: Sistemler
8. Hafta   Vize Haftası
9. Hafta   Etnik Politika: Partiler
10. Hafta   Etnik Çatışma I
11. Hafta   Etnik Çatışma II
12. Hafta   Etnik Çatışmanın Uluslararası Boyutu
13. Hafta   Etnik Çatışmaların Çözümlenmesi I
14. Hafta   Etnik Çatışmaların Çözümlenmesi II
15. Hafta  Gelecek
16. Hafta   Ödev Teslimi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   ZORUNLU KAYNAKLAR: Antoine Roger, Milliyetçilik Kuramları, İstanbul: Versus, 2008; Benedict Anderson, Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism, London: Verso, 1996 ÖNERİLEN KAYNAKLAR:Ernest Gellner, Uluslar ve Ulusçuluk, İstanbul: Hil Yayın, 2006; Umut Özkırımlı, Milliyetçilik Kuramları: Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: Sarmal, 1999; Craig J. Calhoun, Nationalism: Concepts in Social Thought, Minnesota: University of Minnesota Press, 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
18
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
35
35
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında akademik kariyer yapabilecek derecede uzmanlaşmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme ve bu bilim dallarına katkıda bulunabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilme ve yorumlamaX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilme ve bu alanlardan birisi üzerinde uzmanlaşmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilme ve literatüre katkı sunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak literatüre katkı sunabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX