GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜRESELLEŞME SÜRECİ VE YENİ GÜVENLİK ANLAYIŞI/4340071
Dersin Adı: KÜRESELLEŞME SÜRECİ VE YENİ GÜVENLİK ANLAYIŞI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Bilal Karabulut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bkarabulut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bkarabulut@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Güvenlik kavramını öğrenir.
Güvenlik kavramının tarihsel gelişimini öğrenir.
Uluslararası ilişkiler teorilerinin güvenlik kavramına farklı yaklaşımlarını analiz eder.
Yeni güvenlik yaklaşımını öğrenir.
Küreselleşmeyi öğrenir.
Uluslararası ilişkilerde post-pozitivist teorileri öğrenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Ders konusunun, planının ve usulünün tanıtılması.Güvenlik kavramı
2. Hafta  Güvenlik kavramı ve güvenliğin anahtar terimleri
3. Hafta  Geleneksel Güvenlik Yaklaşımı
4. Hafta  Yeni Güvenlik Yaklaşımı
5. Hafta  Realizm ve güvenlik
6. Hafta  Neorealizm ve güvenlik
7. Hafta  Kopenhag Okulu
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Küreselleşme
10. Hafta  Küreselleşme ve yeni güvenlik yaklaşımları
11. Hafta  Eleştirel teori ve güvenlik
12. Hafta  Post-modernizm ve güvenlik
13. Hafta  Çevre güvenliği
14. Hafta  Terörizm
15. Hafta  Teknoloji güvenliği
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Deniz Ülke Arıboğan, Büyük Resmi Görmek, İstanbul: Timaş Yayınları, 2013; ; Barry Buzan, People, States and Fear: An Agenda for International Security Studies in the Post-Cold War Era, New York: Harvester Wheatsheaf, 1991; Bilal Karabulut, Güvenlik: Küreselleşme Sürecinde Güvenliği Yeniden Düşünmek, Ankara: Barış Kitabevi, 2011; ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Michael Clarke (Ed.), Güvenlik Alanında Yeni Yaklaşımlar, Ankara: Kara Kuvvetleri Basımevi, 2000; Roger Carey, Trevor C. Salmon (Ed.), International Security in the Moddern World, New York: St. Martin's Press, 1992.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
33
33
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında akademik kariyer yapabilecek derecede uzmanlaşmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme ve bu bilim dallarına katkıda bulunabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilme ve yorumlamaX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilme ve bu alanlardan birisi üzerinde uzmanlaşmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilme ve literatüre katkı sunabilme
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak literatüre katkı sunabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilme
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX