GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DIŞ POLİTİKASINDA GÜNEYDOĞU VE KUZEY IRAK/4340046
Dersin Adı: TÜRK DIŞ POLİTİKASINDA GÜNEYDOĞU VE KUZEY IRAK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Soyalp TAMÇELİK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/soyalp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  soyalp@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Güncel konu ve sorunlar hakkında tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte değerlendirme yapabilir.
Temel kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
Takım çalışmasında uyumlu, inisiyatif alabilen, empati yeteneğine sahip, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerisini kazanır.
İlgili kariyer alanında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur.
Türk dış politikasında Güneydoğu'ya ve Kuzey Irak ile ilgili siyasal gelişmeleri kronolojik ve analitik olarak inceler.
Türk dış politikasını Güneydoğu ve Kuzey Irak bağlamında değerlendirebilir.
Çevre ülkelerin meseleye bakış açılarını değerlendirebilir.
Günümüz Türkiye’sinde gerçekleşen olayları bilimsel çözümlemelerle anlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  DERSİN KAPSAMI,PROGRAMI,SUNUMU VE KAYNAKLARI HAKKINDA BİLGİLENDİRME
2. Hafta  TAKTİKSEL VE STRATEJİK HEDEFLERİ BAKIMINDAN TÜRKİYE'NİN KUZEY IRAK POLİTİKASINA GENEL BİR BAKIŞ
3. Hafta  KÜRT HAREKETLERİNİN BÖLGEYE YERLEŞMESİ
4. Hafta  KERKÜK'ÜN STATÜSÜ MESELESİ
5. Hafta  TÜRKİYE'NİN PKK SORUNUNA YÖNELİK KUZEY IRAK OPERASYONLARI
6. Hafta  TÜRKİYE'NİN KUZEY IRAK POLİTİKASINDA ABD
7. Hafta  KÜRT SORUNU ÇERÇEVESİNDE TÜRKİYE-SURİYE İLİŞKİLERİ
8. Hafta  VİZE HAFTASI
9. Hafta  KÜRT SORUNU ÇERÇEVESİNDE TÜRKİYE-IRAK İLİŞKİLERİ
10. Hafta  TÜRKİYE-İRAN İLİŞKİLERİNDE PKK FAKTÖRÜ
11. Hafta  TÜRKİYE'NİN KUZEY IRAK POLİTİKASININ İÇ-DIŞ POLİTİKA İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ-1
12. Hafta  TÜRKİYE'NİN KUZEY IRAK POLİTİKASININ İÇ-DIŞ POLİTİKA İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ-2
13. Hafta  BÖLGESEL GELİŞMELERİN TÜRKİYE'NİN KUZEY IRAK POLİTİKASINA ETKİLERİ-1
14. Hafta  BÖLGESEL GELİŞMELERİN TÜRKİYE'NİN KUZEY IRAK POLİTİKASINA ETKİLERİ-2
15. Hafta  TÜRK DIŞ POLİTİKASINDA GÜNEYDOĞU VE KUZEY IRAK'A YÖNELİK GENEL DEĞERLENDİRME
16. Hafta  FİNAL HAFTASI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Baskın Oran, Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşı’ndan Bugüne, Cilt:1, İstanbul: İletişim Yayınları, 12. Baskı, 2006; William Hale, Türk Dış Politikası: 1774-2000, çev. Petek Demir, İstanbul: Mozaik, 2003; Ahmet Davutoğlu, “Turkey’s Foreign Policy Vision: An Assessment of 2007”, Insight Turkey, Vol:10, No:1, 2008.ÖNERİLEN KAYNAKLAR: İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi, Cilt:2, 4. Baskı, Ankara: Türk Tarih Kurumu, 1983; Ahmet Davutoğlu, Stratejik Derinlik Türkiye’nin Uluslararası Konumu, İstanbul: Küre Yayınları, 20. Baskı, 2006;Paul R. Viotti, Mark V. Kauppi, International Relations Theory: Realism, Pluralism, Globalism and Beyond, 3. Baskı, USA: Allyn and Bacon, 1999; Ali Balcı, Türkiye Dış Politikası: İlkeler, Aktörler, Uygulamalar, İstanbul: Etkileşim, 2013.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  SÖZLÜ SUNUŞ, POWERPOINT SUNUMU, SORU-CEVAP, SINIF İÇİ TARTIŞMA
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
1
20
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında akademik kariyer yapabilecek derecede uzmanlaşmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme ve bu bilim dallarına katkıda bulunabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilme ve yorumlamaX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilme ve bu alanlardan birisi üzerinde uzmanlaşmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilme ve literatüre katkı sunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak literatüre katkı sunabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX