GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK - YUNAN İLİŞKİLERİ VE KIBRIS MESELESİ/4340064
Dersin Adı: TÜRK - YUNAN İLİŞKİLERİ VE KIBRIS MESELESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Soyalp TAMÇELİK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/soyalp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   soyalp@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye-Yunanistan ilişkileri ve Kıbrıs meselesi ile ilgili olarak temel kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
Kıbrıs meselesindeki siyasal gelişmeleri kronolojik ve analitik olarak inceler.
Kıbrıs meselesini bütün yönleriyle ve bilimsel çözümlemelerle anlar.
Türkiye-Yunanistan ilişkilerinde çatışmalı alanları ve karşılaşılması muhtemel olan olayları çözümler ve uzlaşma seçeneklerini üretir.
Metodolojik usullere göre kritik ve kaynak tahlili yapar.
Akademik araştırma yapar ve araştırma süreçlerine hâkim olur.
Takım çalışmasında uyumlu, inisiyatif alabilen, empati yeteneğine sahip, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerisini kazanır.
İlgili kariyer alanında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma,ders programının ve uygulanacak yöntemlerin anlatılması,ders kitaplarıyla ilgili sunumun yapılması,ödev ve sınav şeklinin belirlenmesi
2. Hafta  Kıbrıs'ın Jeopolitik ve Jeostratejik Önemi
3. Hafta  19.Yüzyılda Kıbrıs'ın Durumu ve İngiliz İdaresine Geçişi
4. Hafta  İngiliz İdaresinde Toplumsal Ayrışma ve Yapılanmalar
5. Hafta  1960 Kıbrıs Cumhuriyeti Rejimi ve Özellikleri
6. Hafta  Toplumlararası Çatışmanın Temelleri ve Sonuçları
7. Hafta  Kıbrıs'taki Türk Yönetimleri (1963-1983)
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Toplumlararası Görüşmelerin Tarihi, Evreleri ve Sonuçları
10. Hafta  Kıbrıs'ın AB'ye Girme Süreci ve Sonuçları
11. Hafta  Annan Planı Sürecinde Yaşanan Gelişmeler ve Tarafların Pozisyonları - 1
12. Hafta  Annan Planı Sürecinde Yaşanan Gelişmeler ve Tarafların Pozisyonları - 2
13. Hafta  Annan Planı Sürecinde Yaşanan Gelişmeler ve Tarafların Pozisyonları - 3
14. Hafta  Annan Planı Sürecinde Yaşanan Gelişmeler ve Tarafların Pozisyonları - 4
15. Hafta  Kıbrıs Meselesinde Son Gelişmeler ve Tarafların Görüşleri
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Thomas W. Adams & Alvin J. Cottrell, Cyprus between East and West, Baltimore: The Johns Hopkins Press, 1968; Fahir Armaoğlu, Kıbrıs Meselesi (1954-1959), Ankara, 1963; Suat Bilge, Türk – Yunan Siyasî İlişkileri: Büyük Düş, Ankara: 21. Yüzyıl Yayınları, 2000. ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Süha Bölükbaşı, Barışçı Çözümsüzlük, İstanbul: İmge Kitabevi Yayınları, 2001; R. R. Denktash, The Cyprus Problem and the Remedy, Nicosia: Turkish Republic of Northern Cyprus Press, 1992; Ümit İnatçı, Kıbrıs Sorunu Üzerine: Aldatıcı Sorunlar İkilemi Ya Da Bir Çözümsüzlüğün Anatomisi, İstanbul: Galeri Kültür Yayınları, 1995.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
1
20
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında akademik kariyer yapabilecek derecede uzmanlaşmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme ve bu bilim dallarına katkıda bulunabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilme ve yorumlamaX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilme ve bu alanlardan birisi üzerinde uzmanlaşmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilme ve literatüre katkı sunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak literatüre katkı sunabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX