GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DEMOKRASİ VE DEMOKRATİKLEŞME/4340066
Dersin Adı: DEMOKRASİ VE DEMOKRATİKLEŞME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Kürşad Şeyhmus TURAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://kursadturan.weebly.com, http://websitem.gazi.edu.tr/site/kturan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kturan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Siyasi rejimlerin türlerini öğrenir ve karşılaştırır.
Demokrasinin tarihteki gelişimini öğrenir.
Demokrasinin gelişiminde etkili olan kuramsal, yapısal ve kurumsal etkenleri öğrenir ve analiz eder.
Demokrasinin gerekliliklerini analiz eder ve bu gereklilikler üzerinden demokratikleşme süreçlerini değerlendirir.
Demokratikleşme basamaklarını güncel örnekler ışığında analiz eder.
Demokrasinin geçmiş performansını değerlendirerek geleceğe yönelik analizler yapar.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Dersin konusunun, planının ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta  Siyasi Rejimler
3. Hafta  Rejim türleri: Otoriter, totaliter ve demokratik sistemler
4. Hafta  Tarihte Demokrasi
5. Hafta  Demokrasinin Üç Dalgası
6. Hafta  Demokrasi Türleri – Kuramsal – 1
7. Hafta  Demokrasi Türleri – Kuramsal – 2
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Demokrasi Türler – Yapısal
10. Hafta  Demokrasi Türleri – Kurumsal
11. Hafta  Demokrasinin Gerekleri
12. Hafta  Demokratikleşme – 1
13. Hafta  Demokratikleşme – 2
14. Hafta  Demokratik Rejimlerin Sonu – Ters Dalga?
15. Hafta  Demokratik Performans ve Demokrasinin Geleceği
16. Hafta  Ödev Teslimi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Samuel P. Huntington, Üçüncü Dalga, Ankara: Kilit, 2007; Robert A. Dahl, On Democracy, Yale: Yale University Press, 2000 ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Manfred G. Schmidt, Demokrasi Kuramlarına Giriş, Ankara: Vadi, 2001; Gene Sharp, Diktatörlükten Demokrasiye, İstanbul: Milena, 2013; Charles Tilly, Democracy, New York: Cambridge University Press, 2007.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
33
33
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında akademik kariyer yapabilecek derecede uzmanlaşmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme ve bu bilim dallarına katkıda bulunabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilme ve yorumlamaX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilme ve bu alanlardan birisi üzerinde uzmanlaşmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilme ve literatüre katkı sunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak literatüre katkı sunabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX