GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BAŞARISIZ DEVLETLER/5340064
Dersin Adı: BAŞARISIZ DEVLETLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fatma TAŞDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/tfatma
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tfatma@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Başarısız devletlerin özelliklerini öğrenir.
Devlet başarısızlığının sebeplerini kavrar.
Başarısız devletlerin uluslararası güvenlik için yarattığı tehditleri öğrenir.
Başarısız devlet örneklerini analiz eder.
Başarısız devletlerin uluslararası hukuk bağlamında yarattığı sorunları inceler.
Başarısız devletler ve terörizm arasındaki ilişkiyi kavrar.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüzyüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Başarısız Devlet Tanımı
2. Hafta  Başarısız Devletlerin Temel Özellikleri
3. Hafta  Başarısız Devletin Oluşum Süreci
4. Hafta  Başarısız Devletlerin Oluşum Sebepleri-1
5. Hafta  Başarısız Devletlerin Oluşum Sebepleri-2
6. Hafta  Başarısız Devletlerin Uluslararası Toplum için Oluşturduğu Tehditler
7. Hafta  Başarısız Devletler ve Uluslararası Müdahale
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Başarısız Devlet Örnekleri-1
10. Hafta  Başarısız Devlet Örnekleri-2
11. Hafta  Başarısız Devlet Örnekleri-3
12. Hafta  Başarısız Devlet Örnekleri-4
13. Hafta  Başarısız Devlet Örnekleri-5
14. Hafta  Başarısız Devlet Örnekleri-6
15. Hafta  Başarısız Devlet Örnekleri-7
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Ashraf Ghani,Clare Lockhart,Fixing Failed States:A Framework for Rebuilding of Fractured World,Oxford University Press,2008; Akif Emre Öktem, Terörizm, İnsancıl Hukuk ve İnsan Hakları,İstanbul: Derin Yayınları,2011; Robert Rotberg(ed), When States Fail: Causes and Consequences,Princeton, New Jersey, 2004; Randall D. Law, Terrorism: A History, Cambridge: Polity Press, 2009 ÖNERİLEN KAYNAKLAR: İhsan Bal(der.), Terörizm, Ankara: USAK Yayınları, 2006; Fatma Taşdemir, Uluslararası Terörizme Karşı Devletlerin Kuvvete Başvurma Yetkisi, Ankara: USAK Yayınları, 2006; Bruce Hoffman, Inside Terrorism, New York: Columbia University Press, 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Kitap ve Makale Okuma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
35
35
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında akademik kariyer yapabilecek derecede uzmanlaşmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme ve bu bilim dallarına katkıda bulunabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilme ve yorumlamaX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilme ve bu alanlardan birisi üzerinde uzmanlaşmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilme ve literatüre katkı sunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak literatüre katkı sunabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX