GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK - ALMAN İLİŞKİLERİ/4340049
Dersin Adı: TÜRK - ALMAN İLİŞKİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. M. Nail Alkan/ Asistan: Arş. Gör. Serdar Çakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nailalkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nailalkan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk-Alman İlişkilerinin dış politika amaçları ve yapısını bilir.
Türk-Alman ilişkileri ile ilgili teorik bilgileri öğrenir.
Türk-Alman İlişkileri ile ilgili tarihsel arka planı öğrenir.
Türk-Alman İlişkileri'nin amaçlarını öğrenir.
Avrupa Birliği'nin 1990'lar Sonrası Yaptığı Antlaşmaların Türkiye'ye katkılarını bilir.
Türkiye-Almanya ilişkileri ile ilgili olarak II. Dünya Savaşı'ndan Ankara Anlaşması'na kadarki olan olayları öğrenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu’nun Kuruluşundan Günümüze Kadarki Süreç
2. Hafta  Türkiye-Almanya İlişkileri İle İlgili Teorik Bilgiler
3. Hafta  Türkiye-Almanya İlişkileri İle İlgili Tarihsel Arka Plan
4. Hafta  Türkiye-Almanya İlişkileri ile ilgili olarak Sınıflandırmalar
5. Hafta  Türkiye-Almanya İlişkileri'nin Amaçları
6. Hafta  Türkiye-Almanya İlişkileri'nin Getirileri
7. Hafta  Türkiye-Almanya İlişkileri'nde 6. Haftaya Kadar İşlenen Konuların Özeti
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Türkiye-Almanya İlişkileri İle İlgili Olarak Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Dönemi
10. Hafta  Türkiye-Almanya İlişkileri İle İlgili Olarak II. Dünya Savaşı'ndan Ankara Anlaşması'na Kadarki Dönem
11. Hafta  Türkiye-Almanya İlişkileri İle İlgili Olarak Soğuk Savaş'ın Bitiminden 11 Eylül'e Kadarki Dönem
12. Hafta  Türkiye-Almanya İlişkileri İle İlgili Olarak 11 Eylül'den 2012'ye Kadarki Dönem
13. Hafta  Türkiye ve Almanya'nın 1990'lar sonrası yaptığı Antlaşmalar
14. Hafta  Türkiye ve Almanya'nın 1990'lar Sonrası Yaptığı Antlaşmaların Türkiye'ye Katkıları
15. Hafta  Türkiye-Almanya İlişkileri ile ilgili olarak 14. Haftaya Kadar İşlenen Konuların Özeti
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Johann Daniel Schöpflin, Wissenschaftliche und diplomatische Korrespondenz, hg. v. Jürgen Voss (Beihefte der Francia, 54): Stuttgart (Thorbecke), 2002; Staatssekretariat STS, Protokoll-Eidgenössisches Departement für auswärtige Angelegenheiten: Protokoll im Schriftverkehr, 2009 ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Eckart Conze, Das Amt und Die Vergangenheit, Deutsche Diplomaten im Dritten Reich und in der Bundesrepublik: München, 2010; Susanne Schattenberg, Jahrbücher für Geschichte Osteuropas, Neue Folge, Bd. 56, H. 1, Themenschwerpunkt: Neue Ansätze in der Geschichte der internationalen Politik (2008), pp. 3-2, Published by: Franz Steiner Verlag; "ABC Der Diplomatie", Eidgenössisches Departement für auswärtige Angelegenheiten (EDA): Bern, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
33
33
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında akademik kariyer yapabilecek derecede uzmanlaşmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme ve bu bilim dallarına katkıda bulunabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilme ve yorumlamaX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilme ve bu alanlardan birisi üzerinde uzmanlaşmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilme ve literatüre katkı sunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak literatüre katkı sunabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX