GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEZ DÖNEMİ/4340999
Dersin Adı: TEZ DÖNEMİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 30
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Uluslararası İlişkiler Bölümü Öğretim Üyeleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://iibf.gazi.edu.tr/posts/view/title/uluslararasi-iliskiler-3625
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  uiliskiler@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uluslararası İlişkiler disiplininde içerisinde uzmanlık alanı kazanır.
Uluslararası İlişkiler disiplini doktora derecesinde eğitim görmek için gerek bilgi altyapısı edinir.
Uluslararası İlişkiler disiplini literatürüne hakim olur.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tezin konusu ile ilgili gerekli ön hazırlığın yapılması
2. Hafta  Konunun tespiti
3. Hafta  Konunun tespiti
4. Hafta  Kaynak taraması
5. Hafta  Taranan kaynakların tez hocasıyla tartışılması
6. Hafta  Tezle ilgili malzemenin öğrenci tarafından değerlendirilmesi
7. Hafta  Tezle ilgili malzemenin bilgisayara girilmesi
8. Hafta  Tezle ilgili malzemenin bilgisayara girilmesi
9. Hafta  Tezle ilgili malzemenin bilgisayara girilmesi
10. Hafta  Tezin danışman tarafından kontrol edilmesi
11. Hafta  Tezin danışman tarafından kontrol edilmesi
12. Hafta  Tez yazımı ve kontrolün bitirilmesi
13. Hafta  Tez yazımı ve kontrolün bitirilmesi
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1. Tez Yazım Kılavuzu http://sbe.gazi.edu.tr/posts/view/title/tez-yazim-kilavuzu-2633 (16.02.2014); 2. KARASAR, Niyazi; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel yay., 2013.; 3. BARNES; T. S. Kuhn ve Sosyal Bilimler, Paradigma, 2008.; 4. BÜYÜKÖZTÜRK, Şener; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PegemA, 2010.; 5. BABBIE, E. The practice of social research. 9th ed. Belmont, CA: Wadsworth, 2001.; 6. BİLGİN, N.; Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2006.; 7. HERNON, P., SCHWARTZ, C.; What is a problem statement? (Editoryal), 2007, Library & Information Science Research, 29, 307–309.; 8. SROLE, L.; Social integration and certain corollaries: an exploratory study, 1956, American Sociological Review, 21, 709-16.; 9. ARLI, M., Nazik, M.H.; Bilimsel Araştırmaya Giriş. Ankara, Başak, 2003.; 10. BALCI, A.; Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. 5. bs. Pegem A Yayınları, 2005.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
15
240
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
15
240
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
16
5
80
 Sunu hazırlama
16
5
80
 Sunum
16
1
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
16
6
96
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
752
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
30.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
30
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında akademik kariyer yapabilecek derecede uzmanlaşmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme ve bu bilim dallarına katkıda bulunabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilme ve yorumlamaX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilme ve bu alanlardan birisi üzerinde uzmanlaşmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilme ve literatüre katkı sunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak literatüre katkı sunabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX