GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ/5280046
Dersin Adı: TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Tuncay Önder
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/otuncay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  otuncer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk düşünce hayatını antik dönem ve Türklerin din olarak İslamiyeti benimsemeleriyle modernleşme dönemi ve modernleşme döneminden günümüze kadar öğre
Türkiye'de felsefi düşüncenin gelişim seyrini inceler.
Türkiye'de düşüncenin gelişimine Batının etkisini değerlendirir.
Belli başlı siyasal olayların Türk düşünce tarihine yansımalarını öğrenir.
Farklı Türk düşünce akımlarının oluşumunu inceler




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derse Giriş
2. Hafta  Antik Dönem Türklerde Din, Düşünce ve Bilim
3. Hafta  İlk Müslüman Türk Devletlerinde Düşünce Hayatı ve Bilim
4. Hafta  Selçuklular ve Beylikler Döneminde Düşünce Hayatı ve Bilimsel Çalışmalar
5. Hafta  Klasik Dönem Osmanlı’da Düşünce Hayatı ve Bilim Geleneğinin Tarihçesi
6. Hafta  Geç Osmanlı Döneminde Düşünce Ve Bilim Alanında Ortaya Çıkan Değişmeler
7. Hafta  Cumhuriyet’e İntikal Eden Miras ve Tek-Parti Döneminde Moden Bilim Anlayışının kurumsallaşma Çalışmaları
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Kıta Avrupası Düşünce ve Bilim Anlayışının Hakimiyeti
10. Hafta  Anglo-Saxson Düşünce ve Bilim Anlayışının Öne Çıkışı
11. Hafta  1960 Darbesi Düşünce ve Bilim Anlayışındaki Kırılmalar
12. Hafta  İdeolojik Siyasal Hareketlerin Düşünce ve Bilimsel Alana Etkileri
13. Hafta  1980 Darbesinin Düşünce ve Bilim Alanındaki Etkileri ve Kurumsal Denetim Arayışları
14. Hafta   YÖK Düzeni Düşünce ve Bilim Üzerindeki Etki ve Sonuçları
15. Hafta  YÖK Düzeni Düşünce ve Bilim Üzerindeki Etki ve Sonuçları
16. Hafta  Genel Değerlendirne ve Sonuç
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fuzuli BAYAT: Mitolojiye Giriş, Ötüken Yayınları, İstanbul 2007 Yaşar ÇORUHLU: Türk Mitolojisinin Ana Hatları, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 2010 Fuzuli BAYAT: Türk Mitolojik Sistemi, C.1-2, Ötüken Yayınları, İstanbul 2007 Ayhan BIÇAK: Türk Düşüncesi, C.1-2, Dergah Yayınları, İstanbul 2009
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
30
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
35
35
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Siyaset ve sosyal bilimler disiplininde gereken teorik ve pratik bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmek.X
2
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; sorunlara dair görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü bir şekilde iletebilmek.X
3
Kolektif karar alma süreçlerini ve bu süreçlerin siyasal ve toplumsal hayat üzerindeki yansımalarını anlayabilmek ve yorumlayabilmek.X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi’nden edinilen bilgi ve yetenekleri eleştirel olarak değerlendirebilmek,X
5
Klasik ve çağdaş kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve aralarındaki etkileşimi değerlendirebilmek,X
6
Siyaset Bilimine temel oluşturan diğer disiplinlerden (Uluslararası İlişkiler, Hukuk, İktisat, Sosyoloji, Felsefe, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere dair temel bilgi birikimine sahip olabilmekX
7
Siyasal sistemleri şekillendiren tarihi ve siyasal olayları öğrenmek ve güncel siyasal sistemleri anlayabilmek ve yorumlayabilmekX
8
Yazılı ve sözlü dillerde kendini açık, etkin ve ikna edici bir şekilde ifade edebilmekX
9
En az bir yabancı dil kullanarak alandaki en son entellektüel tartışmalardan haberdar olabilmek ve dünyanın dört bir yanındaki meslektaşlarla irtibat kurabilmek.X
10
Siyaset ve sosyal bilimler disiplininde gereken teorik ve pratik bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmek.X