GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KARŞILAŞTIRMALI SİYASET/4280062
Dersin Adı: KARŞILAŞTIRMALI SİYASET
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Gonca Bayraktar Durgun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gonca
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gonca@gazi.edu.tr gonca@gazi.edu.tr gonca@gazi.edu.tr gonca@gazi.edu.tr gonca@gazi.edu.tr gonca@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Karşılaştırmalı siyaset literatürünü sosyal bilimler metodolojisi içinde değerlendirir
Karşılaştırmalı siyaset literatürünü derinlemesine inceler
karşılaştırmalı ve tarihsel perspektiften siyaset kavramını farklı kriterlere göre analiz eder
hükümet sistemlerinin dönüşüm eğilimlerini inceler
tarihsel perspektiften ideolojilerin siyasete olan etkilerini analiz eder.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel Kavramlar
2. Hafta  Modern Devlet
3. Hafta  Devletler ve Demokrasi
4. Hafta  Demokratik Değişim ve Süreklilik
5. Hafta  Parlamenter Sistem ve Başkanlık Sistemleri
6. Hafta  Medya
7. Hafta  Seçmenler ve Seçimler
8. Hafta  Anayasalar
9. Hafta  Yasama ve Yürütme Erkleri
10. Hafta  Siyasal Yaklaşımlar ve Seçmen Davranışı
11. Hafta  Baskı Grupları
12. Hafta  Uluslararası örgütler
13. Hafta  Batı'da Siyasal İdeolojiler
14. Hafta  Demokratik Devletin Geleceği
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Kenneth Newton and Jan W. van Deth. Foundations of Comparative Politics. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. Munck Gerardo L (2007), “The Past and Present of Comparative Politics,” in Passion, Craft and Method in Comparative Politics, eds. G.L. Munck ve R. Synder, 32-59. Lichbach Mark Irving ve Alan S. Zuckerman (2009), Comparative Politics: Rationality, Culture and Structure, 6-16. Wiarda Howard (2002), “Comparative Politics: Past and Present,” in New Directions in Comparative Politics, 3-25 Verba Sidney (2002), “Comparative Politics: Where have we been, where are we Going?” in New Directions in Comparative Politics, 26-38 Tilly Charles (1984), Big Structures, Large Processes, Huge Comparisons. 9. Skocpol Theda ve Margaret Somers (1980), “The Uses of Comparative History in Macrosocial Inquiry,” Society for Comparative Study of Society and History.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
30
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
35
35
 Diğer
2
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Siyaset ve sosyal bilimler disiplininde gereken teorik ve pratik bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmek.X
2
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; sorunlara dair görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü bir şekilde iletebilmek.X
3
Kolektif karar alma süreçlerini ve bu süreçlerin siyasal ve toplumsal hayat üzerindeki yansımalarını anlayabilmek ve yorumlayabilmek.X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi’nden edinilen bilgi ve yetenekleri eleştirel olarak değerlendirebilmek,X
5
Klasik ve çağdaş kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve aralarındaki etkileşimi değerlendirebilmek,X
6
Siyaset Bilimine temel oluşturan diğer disiplinlerden (Uluslararası İlişkiler, Hukuk, İktisat, Sosyoloji, Felsefe, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere dair temel bilgi birikimine sahip olabilmekX
7
Siyasal sistemleri şekillendiren tarihi ve siyasal olayları öğrenmek ve güncel siyasal sistemleri anlayabilmek ve yorumlayabilmekX
8
Yazılı ve sözlü dillerde kendini açık, etkin ve ikna edici bir şekilde ifade edebilmekX
9
En az bir yabancı dil kullanarak alandaki en son entellektüel tartışmalardan haberdar olabilmek ve dünyanın dört bir yanındaki meslektaşlarla irtibat kurabilmek.X
10
Siyaset ve sosyal bilimler disiplininde gereken teorik ve pratik bilgi birikimine sahip bireyler yetiştirmek.X