GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYE NİN REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ/5270041
Dersin Adı: TÜRKİYE NİN REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof.Dr.Hüsniye ÖRS
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/husniye
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  husniye@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye'nin rekabet üstünlüğü hakkında bilgi sahibi olmak.
Küreselleşen dünyanın rekabetçi yapısı ve bu yapı içerisinde Türkiye'nin rekabet üstünlüğünün nasıl arttırılacağını anlamak.
Ulusların rekabet üstünlüklerinin hesaplanma yöntemlerinin nasıl kullanılacağını öğrenmek.
Türkiye'nin rekabetçi avantajını nasıl koruyacağını öğrenmek.
Küreselleşen pazarda Türkiye'nin rekabetçi stratejisini oluşturabilmek.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim, araştırma ve sunum şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk ekonomisinde 1838-2009 dönemi: Değerlendirme
2. Hafta  Rekabet açısından Türk Ekonomisi hakkında tarihsel okumalar
3. Hafta  Türk ekonomisinin rekabet edebilirliğindeki gelişmeler
4. Hafta  Ulusların rekabet avantajı
5. Hafta  Sektörlerin yapısal analizi ve yapısal analiz sürecinin uygulanması
6. Hafta  Rekabet avantajı ve kümeleme
7. Hafta  Rekabet miyopluğu ve yeni pazarların gelişimi
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Türkiye'nin sektörel rekabet gücü analizi 1-Yiyecek ve içecek sektörü. 2- Tekstil sektörü. 3-Kimya sektörü.
10. Hafta   Türkiye'nin sektörel rekabet gücü analizi 4-Makine ve teçhizat sanayi. 5-Taş ve toprağa dayalı sanayi. 6-Metal sanayi.
11. Hafta  Türkiye'nin sektörel rekabet gücü analizi 7-Demir-çelik sanayi. 8-Elektronik sanayi. 9. Otomotiv sanayi.
12. Hafta  Türkiye'nin sektörel rekabet gücü analizi 10- Maden sektörü. 11-Tarım sektörü. 12- Enerji sektörü. 13- Petrol sanayi.
13. Hafta  Türkiye'nin sektörel rekabet gücü analizi 14- Finans sektörü. 15- Turizm sektörü. 16- Bilgi ve teknolojileri sektörü. 17-Ulaşım sektörü
14. Hafta   Türkiye'nin sektörel rekabet gücü analizi 18- Eğitim sektörü. 19- Sağlık sektörü. 20- Kültür ve sanat sektörü
15. Hafta  Türkye'nin rekabet gücü potansiyeli ve nihai değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  M.E. Porter, The Competitive Advantage of Nations, 1990, McMillan Press, London. M.E. Porter, Rekabet Üzerine, 2010, Optimist, İstanbul. M.E. Porter, Rekabet Stratejisi, 2015, Agora Kitaplığı, İstanbul. Ramazan Kurtoğlu, Türkiye Ekonomisi (1838-2010), Destek Yayınları, İstanbul. Selahattin Bekmez, Türkiye-AB: Sektörel Rekabet Analizi, 2008, Nobel, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
28
28
 Sunu hazırlama
10
7
70
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret uzmanlık alanı kapsamında ticaret yönetimi, uluslararası lojistik, uluslararası işletme ve hukuk alanlarında uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmaX
2
Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak uluslararası ticaret alanında faaliyet gösteren işletme ve organizasyonlarda görev alarak bu kuruluşlara değer yaratabilmeX
3
Uluslararası ticaret alanı ile ilişkili diğer disiplinler hakkında temel bilgilere sahip olmaX
4
Görev aldığı kuruluşlarda uluslararası ticaret ile ilgili tüm faaliyetlerinde etik davranış ilkelerine uygun davranabilmeX
5
Uzmanlık alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, ilgili kaynaklara ulaşabilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilmeX
6
Uzmanlık alanına ilişkin olarak eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olmaX
7
Ülkesinde ve dünyada süregelen ekonomik, siyasi ve kültürel değişkenlerin farkında olarak,uzmanlık alanı ile ilgili faaliyetleri gerçekleştirirken ülkesine ve örgütüne rekabet üstünlüğü sağlayacak stratejiler geliştirebilmeX
8
Alanına ilişkin olarak ulusal ve uluslararası projeler geliştirebilme, proje ekiplerinde yer alarak projeleri yürütebilecek bilgi, beceri ve donanıma sahip olmaX
9
Uluslararası ticaret alanında uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları tahminleyebilme, tespit ve analiz edebilme, sorunlara bilimsel çerçevede çözüm üretebilme becerisiX
10
Ülkesinde uluslararası ticaretin gelişimi ve olası sorunların çözümünü sağlayacak politikaları üretebilme becerisiX