GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAĞLIK KURUMLARINDA KURUMSAL PERFORMANS YÖNETİMİ/5250052
Dersin Adı: SAĞLIK KURUMLARINDA KURUMSAL PERFORMANS YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Emine Orhaner
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/eorhaner
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eorhaner@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları ve temel fonksiyonları uzmanlık düzeyinde kavrar.
Performans yönetimi süreci hakkında stratejik bakış açısına sahip olur.
Türkiye’de ve dünyada performans yönetimi anlayışında meydana gelen değişim ve gelişimi izler, analiz eder ve yorumlar.
Sağlık kurumlarında performans ölçümü yapar
Performans ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak sektörü analiz eder.
Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemlerini bilir ve uygular
Performansa dayalı ücretlendirme sistemlerini hakkında stratejik bakış açısına sahip olur.
Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modelini bilir.
Performans ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip eder.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Performans tanımı, performans ile ilgili kavramlar
2. Hafta  Performans yönetimi
3. Hafta  Performans yönetim süreci
4. Hafta  Performans yönetimi konusunda argümanlar
5. Hafta  Performans yönetimi konusunda karşıt argümanlar
6. Hafta  Performans yönetimi anlayışında değişim
7. Hafta  Kamu sektöründe performans yönetimi
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Sağlık kurumlarında performans ölçümü
10. Hafta  Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemi
11. Hafta  Sağlık kurumlarında performans yönetim modelleri
12. Hafta  Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli
13. Hafta  Performans yönetiminin sağlık hizmetlerine etkileri
14. Hafta  Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamaları
15. Hafta  Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti
16. Hafta  Sunumlar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öztürk, Ü., Performans Yönetimi, Alfa Yayınları, 2009. Ateş, H., Kırılmaz, H., Aydın, S., (2007), Sağlık sektöründe performans yönetimi : Türkiye örneği, Ankara : Asil Yayınları Barutcugil, İ.,Performans Yönetimi, Kariyer Yayınları, 2002. Ildır, A., (2008), Sağlık işletmelerinde maliyet analizi ve performans yönetimi, Ankara : Seçkin Yayıncılık Roberts, M.J. [ve bşk.] ; editörler Salih Mollahaliloğlu ... [ve bşk.] ; yay. haz.: Dilek Gençer Öztekin, Hüseyin Kocakulak, (2010), Sağlık reformunun doğru yapılması : Performans ve hakkaniyetin geliştirilmesi için bir kılavuz, Ankara : Sağlık Bakanlığı.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
9
9
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak ve disiplinler arası etkileşimden de faydalanarak sağlık yönetimi alanında yeni, farklı ve özgün fikirler oluşturarak bilgi düzeyini geliştirme.X
2
Disiplinler arası bilgileri çeşitli akademik çalışmalara aktarabilme becerisine sahip olma.X
3
Sağlık yönetimi alanına ilişkin bilgilerini ilgili veya diğer disiplinler ile birleştirerek veri toplayabilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisine sahip olma.X
4
Yapmış olduğu araştırmalar sonucu elde edilen bilgileri hem akademik hem de alandaki kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilme ve aktarabilme becerisine sahip olma.X
5
Sağlık yönetimi ve bu alanla ilişkili disiplinlere ilişkin uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.
6
Sağlık yönetimi faaliyetlerinde ve akademik çalışmalarda ortaya çıkan karışıklık ve kriz ortamlarında karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik yaratıcı, yürütücü veya katılımcı olarak sorumluluk alabilme.X
7
Sağlık yönetimi alanına ilişkin stratejik kararlar alabilme ve bu kararları amaç ve hedefler doğrultusunda uygulayabilme.X
8
Sağlık yönetimi alanına ilişkin bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve mesleğinde uygulama yetkinliğine sahip olabilme.
9
Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görme, anlama, yorumlama ve yaratıcı fikirler üretme konusunda yetenek sahibi olma.X
10
Sağlık yönetimi alanına özgü terminolojiyi kullanabilme, en az bir yabancı dilde yetkin olma, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme, alanında edindiği bilgi ve düşünceleri ulusal ve uluslararası alanda paylaşabilme.
11
Yönetsel karar vermede istatistiksel ve ekonomik analizler gibi kantitatif analizler yapabilme ve alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.X
12
Sağlık yönetimi alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlama ve yönetme.X
13
Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlamalarını ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslama.X