GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAĞLIK KURUMLARI TASARIMI VE KURUMSAL PERFORMANS YÖNETİMİ/5250049
Dersin Adı: SAĞLIK KURUMLARI TASARIMI VE KURUMSAL PERFORMANS YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Emine Orhaner
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/eorhaner
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eorhaner@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Performas ve performans değerleme kavramı hakkında bilgi sahibi olunur
Sağlık sisteminde performans ve performan değerleme hakkında bilgi sahibi olunur
Performans Yönetimi Uygulamalarında Ülke Deneyimleri hakkında bilgi sahibi olunur






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Performans Kavramı, Performans Ölçüm Yöntemleri
2. Hafta  Sağlık Sistemi ve Performans
3. Hafta  Performans Yönetimi Uygulamalarında Ülke Deneyimleri
4. Hafta  Kurumsal Performans Ölçümü
5. Hafta  Birim Performansının Ölçülmesi
6. Hafta  Yönetici Performansının Ölçülmesi
7. Hafta  İşgören Performansı
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Akademik Personel Performansının Ölçülmesi
10. Hafta  Hastanelerin Mali Performansının Ölçülmesi
11. Hafta  Sağlık Sistemi Performansının Ölçülmesi
12. Hafta  Aile Hekimlerinin Performansının Ölçülmesi
13. Hafta  Evde Bakım Hizmetlerinin Performansının Ölçülmesi
14. Hafta  Performansa Dayalı Ödeme Sistemi ve Farmakoekonomiye Etkileri
15. Hafta  Performansa Göre Ödeme Sisteminin Sağlık Harcamalarına Etkileri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Palmer, J.M (1993); Performans değerlendirmeleri, Rota Yayınları, İstanbul. WOODWARD, G.D vd (2004), Developing a Balanced Scorecard for Public Health, ICES İnvestigative Report
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak ve disiplinler arası etkileşimden de faydalanarak sağlık yönetimi alanında yeni, farklı ve özgün fikirler oluşturarak bilgi düzeyini geliştirme.X
2
Disiplinler arası bilgileri çeşitli akademik çalışmalara aktarabilme becerisine sahip olma.X
3
Sağlık yönetimi alanına ilişkin bilgilerini ilgili veya diğer disiplinler ile birleştirerek veri toplayabilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisine sahip olma.X
4
Yapmış olduğu araştırmalar sonucu elde edilen bilgileri hem akademik hem de alandaki kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilme ve aktarabilme becerisine sahip olma.X
5
Sağlık yönetimi ve bu alanla ilişkili disiplinlere ilişkin uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.X
6
Sağlık yönetimi faaliyetlerinde ve akademik çalışmalarda ortaya çıkan karışıklık ve kriz ortamlarında karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik yaratıcı, yürütücü veya katılımcı olarak sorumluluk alabilme.X
7
Sağlık yönetimi alanına ilişkin stratejik kararlar alabilme ve bu kararları amaç ve hedefler doğrultusunda uygulayabilme.X
8
Sağlık yönetimi alanına ilişkin bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve mesleğinde uygulama yetkinliğine sahip olabilme.X
9
Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görme, anlama, yorumlama ve yaratıcı fikirler üretme konusunda yetenek sahibi olma.X
10
Sağlık yönetimi alanına özgü terminolojiyi kullanabilme, en az bir yabancı dilde yetkin olma, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme, alanında edindiği bilgi ve düşünceleri ulusal ve uluslararası alanda paylaşabilme.X
11
Yönetsel karar vermede istatistiksel ve ekonomik analizler gibi kantitatif analizler yapabilme ve alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.X
12
Sağlık yönetimi alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlama ve yönetme.X
13
Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlamalarını ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslama.X