GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KARŞILAŞTIRMALI ÖRGÜT TEORİSİ/5150003
Dersin Adı: KARŞILAŞTIRMALI ÖRGÜT TEORİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Enver AYDOĞAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aydogan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aydogan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Klasik, neo-klasik ve modern örgüt teorileri, bunların tasarımı, aralarındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olunulur.
Örgüt kuramı alanındaki ana perspektif ve araştırma programlarını açıklar.
Örgütsel süreçleri kavrar ve örgütleri süreçlerine göre analiz eder.
Örgütleri açıklamaya çalışan kuramlar ile ampirik araştırma temelli bilgiler arasındaki bağlantıyı kavrar.
Örgüt kuramındaki metodolojik çoğulculuk kavramını açıklar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yönetim, Karar Verme, Planlama
2. Hafta  Organizasyon ve organizasyon yapılarını belirleyen unsurlar
3. Hafta  Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi ve Tasarımı
4. Hafta  Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi ve Tasarımı
5. Hafta  Neo-Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi ve Tasarımı
6. Hafta  Sistem Yaklaşımı
7. Hafta  Sistem Yaklaşımı
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Durumsallık Yaklaşımı
10. Hafta  Durumsallık Yaklaşımı
11. Hafta  Proje organizasyon yapısı, Matriks organizasyon yapısı
12. Hafta  Modern Sonrası Yaklaşımlar
13. Hafta  Şebeke Organizasyon Yapıları
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Selami Sargut vd., Örgüt Kuramları, İmge, 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
 Sunum
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
3
21
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli ileri düzey bilgilere sahip olma, eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilmeX
2
İşletmelerin belirli bir dönem içerisinde meydana gelen faaliyetlerinden ortaya çokan gelir-gider unsurlarını ve bilançolarındaki varlık ve kaynak kalemlerindeki değişiklikleri kaydedebilme, sınıflayabilme, yorumlayabilme,i bununla birlikte ilgili kişi ve gruplara raporlayarak sonuçları analiz edebilmeX
3
İşletme sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, stratejiler oluşturabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama,X
4
Pazarlama ve satış ile ilgili gerekli stratejileri geliştirebilme bunları günün gerektirdiği teknolojiler ile harmanlayıp ulusal ve uluslararsı boyutta uygulayabilmeX
5
Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini ve bu kaynakların nasıl kullanılması gerektiğini analiz etmeX
6
Üretim ile ilgili gerekli stratejileri planlayabilme, uygulayabilme veya denetleyebilme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleriyle ilgili bilgileri kullanabilmeX
7
İşletmenin alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri yaşamboyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirebilmeX
8
İşletme değerinin artırılmasını sağlayacak politikaları oluşturma, ulusal ve uluslararsı para ve sermaye piyasalarını ve bu piyasalarda işlem gören finansal araçları analiz edebilme, izleyebilme, piyasalarda ortaya çıkan değişmeleri ulusal ve uluslararsı boyutta değerlendirebilmeX
9
Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları bilme, insan kaynağını analiz etme, seçme ve yerleştirme, örgütlerde beşeri ilişkileri düzenleyebilmeX
10
İşletmenin alanlarından edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme, gerektiğinde ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilmeX
11
İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahip olmaX
12
İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olmaX
13
Özel sektör ve kamu sektöründe, sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanmaX