GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI MAKRO MODELLER/5080046
Dersin Adı: ULUSLARARASI MAKRO MODELLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Alpaslan Akçoraoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/akcora
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  akcora@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İleri açık ekonomi makroiktisat modellerinin teorik yapısını öğrenir.
İleri uluslararası makroiktisat teorilerinin ampirik uygulamalarını öğrenir.
Dünya Ekonomisi, Küresel İktisadi Sorunlar ve İktisadi Model İlişkilerini Öğrenir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dönemlerarası Yaklaşım ve Cari İşlemler Hesabı I (İki Dönemli Küçük Ekonomi Analizi)
2. Hafta  Dönemlerarası Yaklaşım ve Cari İşlemler Hesabı II (Role of Investment)
3. Hafta  Dönemlerarası Yaklaşım ve Cari İşlemler Hesabı III (İki Bölgeli Dünya Ekonomisi)
4. Hafta  Yeni Keynesyen Açık Ekonomi Phillips Eğrisi I
5. Hafta  Yeni Keynesyen Açık Ekonomi Phillips Eğrisi II
6. Hafta  Küreselleşme ve Enflasyon: Küresel Çıktı Açığı Hipotezi
7. Hafta  Feldstein-Horioka Paradoksu ve Dış Ticarette Yerli Sapması, Finansal Varlık Piyasalarında Yerli Sapması,
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Uluslararası Tüketim ve Output Korelasyonları, Fiyatlama Paradoksu (PPP Paradoksu), Döviz Kuru Bağlantısızlıkları Paradoksu(Meese-Rogoff, Baxter-Stock
10. Hafta  Bazı Döviz Kuru Modelleri I (Dornbusch Modeli, Şimdiki Değer Modelleri ve Taylor Kuralı Modelleri)
11. Hafta  Bazı Döviz Kuru Modelleri II (Dornbusch Modeli, Şimdiki Değer Modelleri ve Taylor Kuralı Modelleri
12. Hafta  Yeni Uluslararası Makroiktisat Teorisi (NOEM)I (Redux Modeli)
13. Hafta  Yeni Uluslararası Makroiktisat Teorisi (NOEM)II (Piyasaya Göre Fiyatlandırma)
14. Hafta  Yeni Uluslararası Makroiktisat Teorisi (NOEM)III
15. Hafta  Küreselleşme ve Parasal Kontrol
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Nelson C. Mark, 2001, "International Macroeconomics and Finance", Wiley-Blackwell M.Obstfeld and K.Rogoff, 1996, "Foundations of International Macroeconomics", The MIT Press
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
6
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
10
40
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında ileri düzeyde bilimsel bilgi birikimine sahip olma.X
2
İstatistik alanında ileri düzeyde bilimsel bilgi birikimine sahip olma.X
3
Yöneylem Araştırması alanında ileri düzeyde bilimsel bilgi birikimine sahip olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
6
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
7
Akademik çalışmaları yürütebilecek bilgi ve donanıma sahip olma.X
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
9
İleri düzeyde ekonometri paket programlarını kullanabilme.X
10
Akademik hayattaki bilişim teknolojileri ile ilgili konularda bilgi sahibi olma.X