GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGULAMALI YÖNEYLEM ARAŞTIRMALARI I/4080002
Dersin Adı: UYGULAMALI YÖNEYLEM ARAŞTIRMALARI I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Şenol ALTAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~saltan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  saltan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Karar problemleri ve matematiksel programlama modellerini oluşturur ve çözümlerini elde eder.
Matematiksel programlama modellerinin oluştur ve çözümlenmesini elde eder.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Tamsayılı programlama
2. Hafta   Tamsayılı programlamanın çözüm yöntemleri
3. Hafta   Uygulama
4. Hafta   Oyunlar teorisi kavramları
5. Hafta   Oyum teorisi model çözümleri
6. Hafta   Uygulama
7. Hafta   Hedef programlama kavramı
8. Hafta   Hedef programlama çözüm yöntemleri
9. Hafta   Karesel programlama kavramı
10. Hafta   Karesel programlama çözüm yöntemleri
11. Hafta   Matematiksel programlama modelleri ile ilgili uygulama
12. Hafta   Matematiksel programlama modelleri ile ilgili uygulama
13. Hafta   Matematiksel programlama modelleri ile ilgili uygulama
14. Hafta   Matematiksel programlama modelleri ile ilgili uygulama
15. Hafta   Proje sunumları
16. Hafta   Proje sunumları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ş. Alp BARAY, Şakir ESNAF, “Yöneylem Araştırması”, Literatür Yayıncılık, Eylül 2000, İstanbul. - Hamdy, A. TAHA ,“Operations Research - An Introduction”, Mac Millan Pub. Fifth Edition, 1992, New York. - Aydın Ulucan “Yöneylem Araştırması”, Hacettepe Üniversitesi İ.İ.B.F.Yayını, Yayın No: 29, Nisan 2004
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
10
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
8
3
24
 Haftalık uygulamalı ders saati
8
3
24
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
2
14
 Materyal tasarlama, uygulama
10
3
30
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
3
21
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
181
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında ileri düzeyde bilimsel bilgi birikimine sahip olma.X
2
İstatistik alanında ileri düzeyde bilimsel bilgi birikimine sahip olma.X
3
Yöneylem Araştırması alanında ileri düzeyde bilimsel bilgi birikimine sahip olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
6
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
7
Akademik çalışmaları yürütebilecek bilgi ve donanıma sahip olma.X
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
9
İleri düzeyde ekonometri paket programlarını kullanabilme.X
10
Akademik hayattaki bilişim teknolojileri ile ilgili konularda bilgi sahibi olma.X