GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞ PİYASALARININ DÜZENLENMESİ/5070048
Dersin Adı: İŞ PİYASALARININ DÜZENLENMESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Cem KILIÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cemkilic/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cemkilic@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İşgücü piyasalarına yönelik teorik yaklaşımlar, işgücü piyasalarında arz ve talep, işsizlik probleminin çözümü konusunda teorik yaklaşımlar, istihdam
AB’de ve Türkiye’de iş piyasalarının düzenlenmesi konusunda uygulanan politikaların değerlendirilmesi
İş piyasalarının düzenlenmesi ve işsizlik sorununun çözümü konusunda AB’de ve Türkiye’deki uygulamaların analiz edilebilmesi






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türkiye’de işgücü piyasasının genel görünümü
2. Hafta  Türkiye’de uygulanan istihdam politikaları (1960-1980)
3. Hafta  Türkiye’de uygulanan istihdam politikaları (1980’den günümüze)
4. Hafta  Avrupa Birliği’nde uygulanan istihdam politikaları
5. Hafta  Avrupa Birliği istihdam stratejisinin gelişimi
6. Hafta  Türkiye’de ulusal istihdam stratejisinin geliştirilmesi
7. Hafta  Türkiye İş Kurumunun yeniden yapılandırılması
8. Hafta  AB üyesi ülkelerde işgücü piyasalarının düzenlenmesinde özel istihdam büroları
9. Hafta  Türkiye’de özel istihdam büroları konusundaki gelişmeler
10. Hafta  İş piyasalarının düzenlenmesi konusunda sosyal tarafların görüşleri
11. Hafta  İş piyasalarının düzenlenmesi konusunda sosyal tarafların görüşleri
12. Hafta  AB ülkelerinde ekonomik büyüme istihdam ilişkisinin değerlendirilmesi
13. Hafta  AB ülkelerinde ekonomik büyüme istihdam ilişkisinin değerlendirilmesi
14. Hafta  Türkiye’de ekonomik büyüme istihdam ilişkisinin değerlendirilmesi
15. Hafta  Türkiye’de ekonomik büyüme istihdam ilişkisinin değerlendirilmesi
16. Hafta  Türkiye’de iş piyasalarının düzenlenmesi konusunda getirilebilecek öneriler
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  HESAPÇIOĞLU, Muhsin. İnsan Kaynakları Yönetimi ve Ekonomisi, Beta Basım, İstanbul, 1994. ZAİM, Sabahattin. Çalışma Ekonomisi, Filiz Kitabevi Yayınlar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma tekniklerini üst düzeyde kullanabilme ve elde edilen sonuçları evrensel boyutta tartışabilme.X
2
Alana ilişkin farklı disiplinlerden elde edilen bilgileri etkin bir biçimde güncel olaylara uyarlayabilme.X
3
Sosyal bilimlerin metodolojik gerekliliklerine hakim olma ve bunlara ilişkin güncel gelişme ve eleştirileri takip edebilme.X
4
Siyasal ve iktisadi güncel gelişmeleri, kavramsal düzeyde ve derinlemesine analiz edebilme.X
5
Endüstri ilişkileri alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme ve kullanabilme.X
6
Sosyal Politika ve çalışma yaşamına ilişkin yasal düzenlemeleri değerlendirme.X
7
Bilimsel standartlara uygun bir biçimde, toplumsal sorunlara somut çözümler getirebilme.X
8
Toplumsal sorunlara ilişkin önerilen çözümlerde, sosyal adalet ilkesini gözetme.X
9
Çalışma ekonomisi alanında yeterlik kazanma.X
10
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.X