GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/5050004
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. PERVİN ERGUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/pervinergun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pervinergun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilimsel araştırmanın temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.
Bilimsel çalışma ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.
Bilim tarihine dair bilgi sahibi olup Türkiye’deki çalışmaları dünyadaki çalışmalarla karşılaştırabilir.
Bilimsel araştırma ile ilgili yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.
Sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.
Bilimin araştırma alanlarına hâkim olur.
Bilimsel çalışma ile ilgili uygulamalar hakkında teorik bilgisini geliştirir ve uygulama becerisini kullanabilir.
Bilimsel araştırma ile ilgili uygulamaları analiz eder, tartışır.
Dünyadaki bilimsel çalışmaları inceleyerek karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak bilimsel bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Konuluk ve ödevler
2. Hafta  Bilim nedir?
3. Hafta  Bilim tarihi ve gelişimi
4. Hafta  Bilimsel araştırma nasıl yapılır?
5. Hafta  Bilimsel araştırma nasıl yapılır?
6. Hafta  Bilimsel bir çalışmada bulunması gereken özellikler nelerdir?
7. Hafta  Bilimsel bir çalışmada bulunması gereken özellikler nelerdir?
8. Hafta  Bilimsel çalışma örneklerinin incelenmesi
9. Hafta  Bilimsel çalışma örneklerinin incelenmesi
10. Hafta  Bilimsel bir araştırma konusu seçme, kapsam ve sınırlılıklarını belirleme
11. Hafta  Tez yazımında kullanılacak yöntemler
12. Hafta  Tez yazımında kullanılacak yöntemler
13. Hafta  Tez yazımında kullanılacak yöntemler
14. Hafta  Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Büyüköztürk, Şener, Ebru Kılıç Çakmak, Özcan Erkan Akgün, Şirin Karadeniz, Funda Demirel. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 2016. Day, Robert A., Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Çev. Gülay Aşkar Altay, Ankara: Tübitak Yayınları, 2003. İslamoğlu, Ahmet Hamdi; Alnıaçık, Ümit. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 2009. Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar ,İlkeler,Teknikler, Ankara: 3A Araştırma, Eğitim,Danışmanlık Ltd. Şti., 1996. Seyidoğlu, Halil. Bilimsel Araştırma Ve Yazma El Kitabı. İstanbul: Güzem Can Yayınları, 1993. Sönmez, Veyse; Alacapınar, Füsun G., Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık, 2011. TÜBA. Bilimsel Araştırmada Etik Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
10
1
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
1
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
2
Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
3
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
4
Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X
5
Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
6
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
7
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilirX
8
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
10
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X