GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TOPLUMSAL CİNSİYET VE HALK KÜLTÜRÜ/5050049
Dersin Adı: TOPLUMSAL CİNSİYET VE HALK KÜLTÜRÜ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Evrim Ölçer Özünel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/eolcer/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eolcer@gazi.edu.tr evrimolcer@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Toplumsal cinsiyet alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olur.
Toplumsal cinsiyet ile ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenip etkin kullanabilir.
Toplumsal cinsiyet tarihine dair bilgi sahibi olup Türkiye’deki çalışmaları dünyadaki çalışmalarla karşılaştırabilir.
Toplumsal cinsiyet ile ilgili yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler
Toplumsal cinsiyet ile ilgili araştırma alanlarına hâkim olur.
Toplumsal cinsiyet ile ilgili uygulamalar hakkında teorik bilgisini geliştirir ve uygulama becerisini kullanabilir.
Toplumsal uygulamalar ile ilgili uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halk bilimi alanında yeni modeller geliştirirler.
Dünyadaki toplumsal uygulamalar ile ilgili çalışmaları inceleyerek karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.
Toplumsal çalışmalar ile ilgili projeler oluşturup yeni uygulama örnekleri hazırlayabilirler.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Konuluk ve ödevler
2. Hafta  Toplumsal cinsiyet kavramı, toplumsal cinsiyet tanımı
3. Hafta  Toplumsal Cinsiyet Kuramları
4. Hafta  Dünyada toplumsal cinsiyet üzerine yapılan çalışmalar
5. Hafta  Türkiye’de toplumsal cinsiyet üzerine yapılan çalışmalar
6. Hafta  Toplumsal cinsiyet ve halk kültürü ilişkisi
7. Hafta  Toplumsal cinsiyet ve medya
8. Hafta  Toplumsal cinsiyet ve ritüel
9. Hafta  Toplumsal cinsiyet ve sözlü kültür ilişkisi
10. Hafta  Toplumsal cinsiyet ve destan
11. Hafta  Toplumsal cinsiyet ve efsane
12. Hafta  Toplumsal cinsiyet ve masal
13. Hafta  Toplumsal cinsiyet ve atasözü
14. Hafta  Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Estés, Clarissa Pinkola; Atalay, Hakan. Kurtlarla Koşan Kadınlar: Vahşi Kadın Arkeptipine Dair Mit Ve Öyküler. Ayrıntı Yayınları, 2003. Türköne, Mualla. Eski Türk Toplumunun Cinsiyet Kültürü. Ark, 1995.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
1
10
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
2
Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
3
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
4
Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X
5
Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
6
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
7
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilirX
8
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
10
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X