GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EFSANE ARAŞTIRMALARI/5050048
Dersin Adı: EFSANE ARAŞTIRMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. M. Öcal Oğuz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/ocaloguz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ocaloguz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
efsane türü ve diğer türlerle ilişkileri konusunda bilimsel bilgiye sahip olabilme
halk anlatılarından efsane türü ile yerli ve uluslararası tartışmalara hakim olabilme ve analiz edebilme
Türk ve dünya efsanelerini, kaynak, biçim ve içerik olarak karşılaşrırabilme
yerel efsanelerin tespiti ve turizm alanında tanıtım amaçlı kullanılması konusunda fikir üretebilme
efsanelerin uygulamalı halkbilimi çalışmalarına kaynaklık etmesi sürecinde fikir üretebilme
yerel efsanelerin halkbilimi müzecelciliği çalışmalarında canlandırılarak ulusal ve uluslar arası zemine taşınmasında fikir üretebilme
efsanelerin, kültür endüstrisi bağlamında medya, edebiyat, ve sanat ürünlerinin tasarımında esin kaynağı olarak kullanılmasında fikir üretebilme


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Dünyada Efsane Araştırmaları
2. Hafta  Türkiye’de Efsane Araştırmaları
3. Hafta  Türk Dünyasında Efsane Araştırmaları
4. Hafta  Efsanelerin Fonksiyonları ve diğer türlerle ilişkisi
5. Hafta  Efsane Motifleri
6. Hafta  Efsane Analiz Metodları
7. Hafta  Efsane Sınıflandırmaları
8. Hafta  Türkistan Efsaneleri
9. Hafta  İdil-Ural Efsaneleri
10. Hafta  Sibirya Efsaneleri
11. Hafta  Doğu Türkistan Efsaneleri
12. Hafta  İran, Afganistan ve Türk Efsaneleri
13. Hafta  Kafkas Efsaneleri
14. Hafta  Ortadoğu ve Balkan Efsaneler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Metin Ergun, Türk Dünyası Efsanelerinde Değişme Motifi I ve II, TDK Yayınları, Ankara, 1997. Saim Sakaoğlu, Efsane Araştırmaları, Kömen Yayınları, Konya, 2009. Saim Sakaoğlu, Anadolu Türk Efsanelerinde Taş Kesilme Motifi ve Bu Efsanelerin Tip Kataloğu, KB Yayınları, Ankara, 1980.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru Cevap
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
8
2
16
 Rapor hazırlama
6
3
18
 Sunu hazırlama
6
3
18
 Sunum
6
2
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
8
2
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.
2
Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
3
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
4
Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X
5
Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.
6
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
7
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilirX
8
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
10
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.