GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RİTÜEL/5050047
Dersin Adı: RİTÜEL
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Pervin ERGUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/pervinergun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pervinergun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, ritüellerin kültür hayatındaki yeri hakkında bilgi edinirler.
Öğrenciler, ritüeller ile mitleri karşılaştırma becerisi kazanırlar.
Öğrenciler, ritüelleri metodolojik olarak inceleyebilmeyi ve analiz edebilmeyi öğrenirler.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mit ve rit
2. Hafta  Kültür, töre, gelenek ve ritüel ilişkisi
3. Hafta  Ritüelleri inceleme yöntemleri
4. Hafta  Oluşum süreci ve işlev açısından ritler
5. Hafta  Geçiş dönemi ritleri:Doğum
6. Hafta  Geçiş dönemi ritleri: Evlilik
7. Hafta  Geçiş dönemi ritleri: Ölüm
8. Hafta  Bitkiler ve hayvanlarla ilgili ritler
9. Hafta  Dağlar ve sular ile ilgili ritler
10. Hafta  Ateş ve tabiat olayları ile ilgili ritler
11. Hafta  Geleneksel dünya görüş ve ritler
12. Hafta  Mistik deneyim, simge ve ritüel
13. Hafta  Ezgi ve ritüel
14. Hafta  Şaman ve ritüel
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Acıpayamlı, Orhan. (1961). Türkiye’de Doğumla ilgili Adet ve İnanmaların Etnolojik Etüdü. Erzurum: AÜEF Yayınları. Acıpayamlı, Orhan. (1962). “Anadolu’da Nazarla ilgili Bazı Adet ve İnanmalar. Ankara: DTCF, Cilt: XX, Sayı:1,2. And, Metin. (1974). Oyun ve Büyü. İstanbul: İş Bankası Yayınları. Başer, Sait. (2011). Kutadgu Bilig’de Kut ve Töre. 5. Baskı. İstanbul: İrfan Yay. Boratav, Pertev Naili. (1984). 100 Soruda Türk Folkloru. İstanbul: Gerçek Yayınevi. Dinçer, Ferruh. (1967). Türk Folklorunda Veteriner Hekimliği. Ankara. Dorson, Richard M. (1984). Günümüz Folklor Kuramları. İzmir: Ege Ü. Yay. Eker, Gülin Ö. vd. (2003). Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar- 1. Ankara: Milli Folklor. Eker, Gülin vd. (2003). Dünya Halkbilimi Çalışmaları Tarihi. Ankara: Milli Folklor. Eliade, Mircea.(1991). Kutsal ve Din Dışı(Çev. M. A. Kılıçbay). Ankara: Gece Yayınları. Eliade, Mircea. (2003). Dinler Tarihine Giriş. (Çev. Lale Arslan). İstanbul: Kabalcı Yayınları. Ergun, Pervin. (2004). Tü
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt, gösterme, uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
4
4
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
2
Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
3
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
4
Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X
5
Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
6
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
7
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilirX
8
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
10
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X